Tesla закрива магазини
Продажбите на новия Model 3 с цена от 35 000 долара ще са само онлайн

Снимка: БТА
704
~ 2 мин. четене
Tesla Inc. обяви, че няма да отчете печалба през първото тримесечие, тъй като компанията започна да предлага за първи път 35 000-доларовата версия на своя седан Model 3. Глобалните продажби сега ще бъдат само онлайн - стъпка, предназначена да увеличи търсенето и да намали разходите за производителя на електрически превозни средства. Главният изпълнителен директор на компанията Илон Мъск съобщи новината в конферентен телефонен разговор с журналисти.
Акциите на Tesla паднаха с 3,4% след новината снощи. Инвеститорите изразиха загриженост относно това дали Tesla ще може да поддържа маржове на печалба чрез съкращаване на разходите - като например последните съкращения - тъй като намалява цените на най-новия си автомобил.
Все пак, спадът в цените може да отслаби притесненията на някои анализатори, че търсенето на по-скъпите версии на Модел 3 започва да намалява в САЩ.
Стратегията за продажби само онлайн, заедно с други промени, ще позволи цените на автомобилите да паднат средно с около 6%, каза Tesla в блога си. През следващите няколко месеца, Tesla ще намали "много" от своите магазини, докато инвестира в своята система за услуги, се казва в съобщението.
Онлайн продажбите представляват драматична промяна за компанията, която се гордее със своите бутикови магазини. През юни 2017 г. Мъск обеща да увеличи броя на магазините.
От четвъртото тримесечие Tesla обяви, че наскоро е открило 27 нови локации, като общо магазините и сервизните центрове достигат 378 локации.
Това е третият път тази година, в който Tesla понижава цената на Model 3, който наскоро започна да се продава за 42 900 долара.
Акциите на Tesla паднаха с 3,4% след новината снощи. Инвеститорите изразиха загриженост относно това дали Tesla ще може да поддържа маржове на печалба чрез съкращаване на разходите - като например последните съкращения - тъй като намалява цените на най-новия си автомобил.
Все пак, спадът в цените може да отслаби притесненията на някои анализатори, че търсенето на по-скъпите версии на Модел 3 започва да намалява в САЩ.
Стратегията за продажби само онлайн, заедно с други промени, ще позволи цените на автомобилите да паднат средно с около 6%, каза Tesla в блога си. През следващите няколко месеца, Tesla ще намали "много" от своите магазини, докато инвестира в своята система за услуги, се казва в съобщението.
Онлайн продажбите представляват драматична промяна за компанията, която се гордее със своите бутикови магазини. През юни 2017 г. Мъск обеща да увеличи броя на магазините.
От четвъртото тримесечие Tesla обяви, че наскоро е открило 27 нови локации, като общо магазините и сервизните центрове достигат 378 локации.
Това е третият път тази година, в който Tesla понижава цената на Model 3, който наскоро започна да се продава за 42 900 долара.
Новата версия на 35 000 долара е с максимална скорост от 130 мили в час (209 км/ч) и може да ускори от нула до 100 км/ч за 5.6 секунди, обяви компанията. За още $2 000 Tesla предлага версия с обхват от 240 мили (386 км) и максимална скорост от 140 мили в час.