Три компании искат да проектират жп връзката с Летище Пловдив
Оферти да подали две български фирми и един консорциум, в който има германско участие

© ECONOMIC.BG / Красимир Свраков
Снимката е илюстративна
Трима участници проявяват интерес към поръчката на Национална компания „Железопътна инфраструктура“ за проектиране на жп връзка с Летище Пловдив. Две български фирми, както и консорциум, в който участва и германска компания, са подали оферти в последния възможен ден за това – 20 януари.
Процедурата на стойност над 4.8 млн. лв. без ДДС бе стартирана през декември миналата година. Тя предвижда изготвяне на инвестиционен проект, технически спецификации за строителство и ПУП. Финансирането е по линия на „Транспортна свързаност“ 2021 – 2027 г.
Основната идея е да се търсят варианти за свързване на Летище Пловдив със съществуващата инфраструктура на железопътен възел Пловдив, като това може да се реализира с удължаване на жп връзката между гара Крумово и летището. Дължината на новото трасе е около 4 километра, а проектната скорост на влаковете – 80 км/ч.
Кои са участниците?
Компаниите, подали документи в търга, са „Евротранспроект“ ООД, „Инфракад“ ЕООД, както и Обединение „Ий Кей Джей – ЕПГ“, в което влизат „Ий Кей Джей България Кънсълтинг Енджиниърс“ ЕООД и „ЕПГ Айзенбан- унд Баупланунгсгезелшафт мбх Ерфурт“.
Офертите са подадени на 20 януари, т.е. в последния ден, определен за това. Ценовите предложения все още не са ясни, а датата на отварянето им не е посочена в ЦАИС.
„Евротранспроект“ ООД има опит в проектирането на жп обекти, като е участвала в прединвестиционното проучване за удвояването на линията Карнобат – Синдел. Като част от консорциум участва и в идейния проект за интермодален терминал при Русе.
Едноличен собственик на капитала на втората компания, която участва – „Инфракад“ ЕООД, е „Инфраструктурно строителство“ АД. Дружеството и свързани с него компании са участвали в жп проекти, като модернизацията на жп участъка Оризово – Михайлово и др.
„Ий Кей Джей България Кънсълтинг Енджиниърс“ ЕООД е българската компания, която участва в обединението „Ий Кей Джей – ЕПГ“, което също е подало оферта в процедурата. Създадена през 2013 г. и е част от датската компания EKJ Denmark AS.
Въпросната компания бе изпълнител на актуализирания идеен проект за една от линиите на столичното метро. Има участие и в изготвянето на ПУП и технически проект за участъци от жп линията София – Пловдив.
Другата компания в обединението – „ЕПГ Айзенбан- унд Баупланунгсгезелшафт мбх Ерфурт“ – е германска и е съдружник на „ЕПГ Балканс“ ООД. От справка в Търговския регистър става ясно, че от 2019 г. до 2022 г. управител на „ЕПГ Балканс“ е Васко Ананиев Василев, който е бивш съветник в политическия кабинет на Гроздан Караджов, докато той бе министър на регионалното развитие.