30 години продуктови иновации и инвестиции
От семеен български бизнес фирмата за професионални инструменти се разраства до международна компания
Успехът зад „Евромастер“:

© ECONOMIC.BG / Евромастер
- Съдържание от Евромастер
През юни 2022 г. бългaрската компания „Евромастер Импорт Експорт“ отбеляза 30 години на пазара с голямо двудневно събитие, с конференция и гала вечеря с над 330 гости – мениджъри и собственици на големи хипермаркети в България за строителни материали и инструменти.
Компанията заема лидерски позиции в страната в сегмента майсторски инструменти. През последните 5 години екипът се радва на бърз растеж на продажбите от 50% и достигане на годишен оборот от 65 млн. лв. С поглед към все повече иновации и разрастване на пазара в съседни страни, „Евромастер“ налага през последните 30 години собствени над 10 марки продукти.
Компанията е създадена през далечната 1992 г. от четиримата братя Баша.
Те се насочват към търговията с любителски инструменти. Няколко години по-късно решават да създадат собствен бранд: българската марка майсторски инструменти Raider, а една година по-късно – Topmaster Professional, които и до днес са с най-висока познаваемост от потребителите. Почти всяко едно домакинство има техен продукт – било отвертка или винтоверт, косачка за трева или бормашина.
Бизнесът им се разраства бързо и през 2007 г. компанията открива собствена фирма в Румъния. „Евромастер Импорт Експорт“ прави инвестиция от над 600 000 лв. в нов сервизен център в България, внедряват се стандартите на ISO 9001 за качество и се инвестира в ERP система за над 1 млн. лв. за качествено управление на склада и доставките, а през 2022 г. идва време за нова логистична база в Румъния.
Новата инвестиция на компанията е за 500 000 евро. Изгражда се съвременна логистична база с обща площ от 5000 кв. м в индустриалния парк Калан. Това значително увеличава капацитета за съхранение на стоки и добро управление на доставките за широката гама от над 6000 продукта на „Евромастер“.
Създадена през 1992 г. като семейна фирма и с екип от едва няколко човека, към момента в българската „Евромастер“ работят 290 служители, от които над 60 в чужбина. Общият брой обслужени обекти през 2022 г. е 2450, а реализираните доставки към партньорите – над 60 000. Годишният оборот на компанията възлиза на повече от 65 млн. лв.
Компанията стартира 2022 г. с редица маркетинг активности и проведе двудневно събитие с конференция и гала вечеря по случай 30 години Euromaster. На събитието присъстваха 330 гости – топ мениджъри на магазини и хипермаркети за строителни материали, майсторски инструменти и градинска техника. Част от програмата бяха родни звезди от телевизионния екран, музикалната сцена и спорта.
На конференцията се даде фокус на новите продуктови линии и иновациите, очертаха се посоките за развитие за постигане на успешно лидерство, в основата на което продължават да стоят продуктовите иновации и хората – както крайните клиенти, така и партньорите и служителите.
Братя Баша са поредният пример за успешно развитие от няколко десетилетия - родени в Ливан, с добри инвестиции тук в България.