Успешната презентация не е само текст, но и послание

Важно е текстът и дизайнът да са „секси“ и ефективни

Успешната презентация не е само текст, но и послание

Снимка: Economic.bg/Краси Свраков

1932 ~ 2 мин. четене
Автор: Вероника Тонева
С Християн Стоилков от 356LABS се запознахме на тазгодишното издание Webit. Много разпалено той ни разказа за дейността на компанията, за това колко е важно освен „секси“ презентация, да бъдат налице атрактивен дизайн и ефективно послание, с които със сигурност се постигат поставените цели.

- Разкажи ни повече за дейността на компанията и от колко години е на пазара

- Вече 3 години сме на българския пазара. Компанията помага на други компании да се презентират - дали на конференции, или на различни събития. Задачата ни е техните презентации, които изпращат по имейл до други компании да изглеждат дизайнерски и „секси“, но в същото време да са ефективни. Не само да е издържана и красива, а да постига целта, която е поставена пред тази презентация. Правим и тренинги за компании, където обучаваме хората сами да изграждат презентациите си и да ги представят пред аудитория. 

Помагали сме на различни организации, например Jamba – те съществуват, защото спечелиха финансиране от фондацията на Бил Клинтън. Презентацията, с която те се представиха пред него направихме ние. IPO-то на Градус – цялата презентация я правихме ние. 

- Само в България ли се развивате или и в чужбина?

- Работим и с международни компании и фокусът ни е изцяло да излезем на международния пазар. Планираме онлайн курсове. Разрастваме си и екипа. В момента сме 5 човека. Търсим дизайнери, social-media специалисти. Най-големият проблем в момента на пазара е точно този с намирането на качествени хора.

- Колко време ви отнема да направите презентация за една компания и как успявате да проявите творчество за различното търсене?

- Различно е. Какъв е процесът? Когато тръгнем да работим с някой клиент, ние първо питаме: Какво искаш да постигнеш ти. Вторият въпрос е пред кого искаш да го постигнеш. Много е различно ако презентираш компанията си пред клиенти или пред инвеститори – едните искат да чуят едно, другите друго. Една и съща тема, но различни аудитории. Като имаме тези две неща и доста тясно взаимодействие с компанията, обмисляме какво трябва да кажем на хората, за да постигнем целта. Това е процесът на работата при нас за всяка отделна компания.

- Колко голям екип стои зад дизайна на проекта?

- Имаме двама дизайнери в компанията, които разработват графично как да изглеждат проектите. Успешната презентация не е само текст, но и послание. История – какво казваш на хората. Ако имаш дизайн, перфектно презентиране пред хората и послание – това е перфектната комбинация. Без едно от трите неща, работата куца.

Ние обучаваме и на презентационни умения, за да могат клиентите ни да са максимално ефективни. Говорим за много дълбока психология по какъв начин да бъдем най-успешни.
Подкрепи Economic.bg