Вградените плащания – непозната територия за потребителите
75% от потребителите планират да използват вградени плащания, ако станат широко приложими и достъпни, сочи проучване на Paysafe
Вградените плащания (embedded finance) са водеща тенденция във финтех индустрията, но въпреки това 49% от потребителите никога не са чували за тях, а 23% не са запознати как точно функционират, дори да са срещали този термин. Това става ясно от ново проучване, поръчано от платформата за разплащания Paysafe, част от ежегодния доклад Изгубени в трансакциите – в което участие взимат 11 000 потребители от Европа, Северна Америка и Латинска Америка.
Вградените плащания са решение, към което все повече софтуерни компании посягат. За да избегнат излишните действия и затруднения за потребители и търговци, те започнаха да ги интегрират директно в своите продукти. Това позволява на човек да си плати за филм през телевизора, без да трябва да вади портфейл и да въвежда данни. Най-чест и илюстративен може би е примерът с Uber, която таксува автоматично клиента в края на пътуването.
Проучването Paysafe показва ясна взаимовръзка между предимствата, които вградените плащания предоставят и желанието на потребителите за повече удобство при поръчка онлайн. От всички респонденти, които сочат, че в резултат на пандемията от COVID-19 навиците им трайно са се изменили при плащане онлайн, 24% споделят, че използват дигиталните портфейли много по-често в сравнение с миналата година за онлайн покупки. Една трета (33%) от респондентите са плащали поне веднъж с дигитален портфейл в последния месец. Голяма част от бизнеса разбира нуждата от въвеждане на облекчени методи за плащане и признава удобството, което дигиталните портфейли дават – от октомври 2021 г. до момента 61% от бизнесите вече са въвели дигитални портфейли като метод за плащане, а 26% планират да го направят до края на годината.
Проучването сочи ясна тенденция, че тези потребители, които са чували за вградените плащания проявяват интерес да ги използват и в бъдеще (75%). Около 36% от тях споделят, че са готови да си служат с вградени плащания при покупки в Amazon Go в следващите 2 години. Въпреки това има някои условности, които биха ограничили бързото навлизане на вградените плащания. За да бъдат преодолени, нужно е търговците да посочат ползите и предимствата на този нов вид трансакции.
Потребителите усещат кога е налице забавяне или трудност при онлайн плащанията. Вградените трансакции са толкова безпроблемни, че потребителите не трябва да търсят портфейла си, да въвеждат данни на картата си или организират паричен превод”, коментира Меган Оксман, старши вицепрезидент Развитие на нови продукти, Paysafe Digital Wallets.
При тях са сведени до минимум потенциални проблеми като прекъснати трансакции, дълго време за изчакване при удостоверяване на преводите и др. Разширяването на познанията на потребителите относно вградените плащания и техните предимства е нещо задължително – особено когато става въпрос за управление на очакванията и адресиране на погрешните схващания за тях.
По отношение на информираността, сигурността и доверието, очертават се две важни теми, които търговците трябва да адресират. 44% от потребителите споделят, че сигурността е най-важният фактор при избор на метод за плащане онлайн, но само 27% споделят, че вградените плащания за тях са по-сигурни от традиционните плащания, докато 3 от 5 (59%) от тези, които са чували за вградени плащания, изпитват страх, че може да бъде начислена грешна сума, когато ги използват.
Дигиталните портфейли, които не изискват въвеждане на данни от картата при плащане, са идеално решение за потребители, които не се чувстват комфортно да въвеждат финансови си данни онлайн (58%) и за тези, за които е по-удобно да използват метод на плащане, който не изисква от тях да споделят финансова информация с онлайн търговци (70%). Що се отнася до доверието – от тези, които са чували за вградените плащания, 46% заявяват, че биха предпочели да използват вградени плащания, предлагани от доверен търговец, в сравнение с традиционна банка или онлайн банка – което нараства до 53% при 25-34-годишна възрастова група.
От доклада става ясно, че е важно да се подчертаят предимствата на вградените плащания като скорост, лекота и удобство, но и да се покаже, че сигурността и контролът на потребителите са засилени, а не компрометирани. Тези търговци, които приоритетно си поставят за цел да образоват потребителите за възможностите на вградените плащания, ще получат предимство в днешния все по-конкурентен пазар”, добавя Оксман.