Властта се оправда за „космическата“ цена на магистралата „Русе – Велико Търново“
Във вторник „Агенция „Пътна инфраструктура“ обяви поръчка за строителство на 60 км от магистралата, струващи 3 млрд. лв.

© ECONOMIC.BG / БТА
Изключително важна седмица, която поражда възможности за всякакви политически спекулации, твърдения и атаки към мнозинството и кабинета. Това коментира в началото на правителственото заседание министър-председателят Росен Желязков по повод твърдения, отправени към правителството от съпредседателя на „Продължаваме промяната“ Кирил Петков и депутата Андрей Цеков за корупционни надценки в процедурата за автомагистрала "Русе – Велико Търново".
Припомняме, че във вторник Агенция "Пътна инфраструктура" пусна обществена поръчка за строителството на 60-километровия участък от магистралата, в отсечката между Бяла и Велико Търново. Изненадата дойде от "космическата" индикативна стойност, определена от АПИ – близо 3 млрд. лв. без ДДС. Т.е. един километър от пътя ще струва 50 млн. лв., което над 50% повече от всичко, което се беше чувало досега в публичното пространство.
Премиерът Желязков "дебело подчерта", че автомагистралата е проект от национално значение със значимост отвъд границите на Република България.
Това е вертикален коридор и ние трябва много внимателно, не само заради достойнството на този кабинет, да посочим всички проблеми, свързани с него и да разсеем всякакви форми на манипулации“, изтъкна премиерът.
Регионалният министър Иван Иванов (БСП) също влезе в оправдателен режим, като посочи, че целият процес на строителството на този участък ще бъде "абсолютно прозрачен".
Това е един от най-сложните за строителство участъци в тази част на България, Дунавската равнина. На всички е ясно, че в Дунавската равнина са предимно льосови почви и изключително сложен терен“, посочи Иванов.
Той оправда високата цена и с необходимостта да бъдат изградени три тунела с обща дължина от 2 километра, няколко моста с височина на стълбовете над 30 метра, общо 9 км виадукти, заложено е строителството на подлези и надлези, подпорни и укрепителни стени, дълбоки изкопи и високи насипи, заложени са няколко пътни възела, които да осигурят директни връзки по най-натоварените направления.
Министърът обясни, че това е участък, "наситен с много съоръжения, чието строителство е изключително скъпо".
Иванов се оправда, като каза, че обявената вчера от АПИ процедура за избор на изпълнител е подготвена от няколко екипа назад.
Това не е работа в частност на този кабинет или на това ръководство на МРРБ“, подчерта той.
И коментира, че за времето на забавянето от 4 години цените се били повишили.