Vrbo ще конкурира Airbnb с платформа за наемане на ваканционни жилища

Новопоявилата се компания наблюдава увеличение на туристическите резервации с 25%

Vrbo ще конкурира Airbnb с платформа за наемане на ваканционни жилища

Снимка: Pixabay

808 ~ 3 мин. четене
Economic.bg Автор: Economic.bg

През лятото на 2021 г. цените на всички туристически платформи се покачиха, за да компенсират неблагоприятния COVID период в цялата индустрия, който наблюдавахме през последните 18 месеца. Много компании са се възползвали от възможността или да стартират конкурентни канали, или да актуализират вече съществуващи модели – платформата Vrbo Expedia („vacation rentals by owner“) е най-новата, която разгръща формата си, съобщава Euronews Travel.

От 2008 г. насам, Airbnb доминира на пазара за отдаване на недвижими имоти под наем. Платформата, която е лесна за използване, безопасна и работеща в световен мащаб, създаде прецедент за всички останали в сферата.

Миналата година Expedia увеличи инвестициите си във Vrbo, като се съсредоточи по-специално върху разширяването на пазарите във Великобритания и Европа. Въпреки че този клон на групата съществува от 25 години, което го прави един от първите по рода си, тези последни промени се очаква да осигурят по-лесно достъпна платформа. 

Как Vrbo помага на собствениците на ваканционни жилища и на почиващите?

Vrbo представи нова програма, която е предназначена да помогне най-вече на новите жилищни обекти, които се появяват на пазара за отдаване под наем. Целта е те да повишат своята разпознаваемост, чрез т.нар. „бърз старт“.

През първите 90 дни от качването на платформата, новите имотни оферти се позиционират на челните места на сайта. После се вземат отзиви от други туристически сайтове с цел да се оценят новопоявилите се жилища. Инициативата стартира в САЩ по-рано тази година и вече се разпространи по целия свят.

Имоти, отговарящи на условията за „бърз старт“, са включени в т.нар. „специални списъци“ с рейтинг 4.5+. Към тях се причисляват и жилищата, които са спечелили повече от 2300 евро през последната година, или ако собственикът на имота има рейтинг на „супердомакин“. През първите 90 дни всички тези отзиви се показват на сайта в специална значка „новодошъл във Vrbo“. Идеята е да се подкрепят тези, които искат да регистрират имот за първи път и да увеличат наличността на жилища под наем по целия свят.

Какво могат да научат другите сайтове за отдаването на жилища под наем от Vrbo?

„Бързият старт“ помага както на новите, така и на настоящите ни домакини, чрез „специалните списъци“ да стигнат бързо до нашата платформа, като същевременно запазват трудно спечелените си отзиви от туристите. По този начин акцентът пада върху собствениците на жилища, което е изгодно за тях самите“, казва Хари Наир, мениджър на SVP в Expedia Group.

Според него по този начин Vrbo отваря света на достъпността както за почиващите, така и за наемодателите. Наир обяснява, че хората много често бързат да резервират почивката си, заради променливите COVID условия за пътуване, а моделът на Vrbo гарантира, че има много възможности за лесно намиране на жилища, макар и в последния момент.

„От момента на създаването на платформата и въз основа на получената информация от страните, участващи в нашия „бърз старт“, става ясно, че има редица положителни резултати не само за домакините, но и за нашите туристи. Наблюдава се увеличение на резервациите с 25%. Това е стойност, която несъмнено се е увеличила по време на изолацията“, обяснява Кевин Локрафт, вицепрезидент в Expedia Group.

„В продължение на повече от 25 години мисията на Vrbo е да обедини собствениците на жилища и мениджърите на имоти със семейства и приятели от цял свят, които търсят място, където да прекарват времето си заедно. Тази мисия днес е толкова силна, колкото и когато започнахме, и искрено оценяваме усилията на всички наши домакини, които продължават това "пътуване" с нас в такова критично за туристическата индустрия време“, добави Локрафт.

Подкрепи Economic.bg