Air France и Wizz Air също опровергаха информацията на МТИТС

Air France и Wizz Air също опровергаха информацията на МТИТС

Снимка: Pixabay

22833 ~ 2 мин. четене

Wizz Air определи информацията за отменените полети от и до България, публикувана от транспортното министерство по данни от Летище София, за невярна. Авиокомпанията изпрати позицията си по повод множеството публикации в медиите, които цитираха официалната информация на ведомството, че десетки полети - вътрешни и до европейски дестинации, са отменени.

От Air France също изпратиха позиция, че няма отменени полети, както съобщи МТИТС. "Както става ясно, разпространената информация от сайта на Министерството на транспорта е невярна и неактуална. Публикуваната информация за отменени полети на Air France e по разписание от предходен сезон и те не са актуални към момента", пише компанията в имейл до медиите.

По-рано днес и националният превозвач Bulgaria Air също опроверга информацията от транспортното министерство. 

Часове по-късно Летище София обяви, че не става въпрос за невярна информация, както твърдят двете авиокомпании. Те обясняват, че събират данните два пъти на ден и я пращат на министерството на транспорта, само след "получен официален документ от авиокомпанията". Не става ясно обаче как в рамките само на един ден данните са се променили толкова много - на 25 юни има десетки повече отменени полети спрямо 26 юни.

„В отговор на невярната информация, разпространена днес на пазара, Wizz Air би искал да увери своите пътници, че не е отменяла полети или маршрути. Превозвачът единствено е променил датите на някои от тях в отговор на националните ограничения. Към момента авиокомпанията вече оперира с близо 40% от капацитета си, изпълнявайки почти 800 маршрута и свързвайки 162 дестинации в мрежата си“, пишат от авиокомпанията до медиите.

Wizz Air допълва, че пътниците с резервации, засегнати от промяната на разписанието, са информирани своевременно и автоматично им се предлага алтернативен полет, пълно възстановяване на първоначално заплатената сума или 120% като кредит в техния акаунт в авиокомпанията.

„За разлика от други авиопревозвачи, Wizz Air не е спирала дейност по време на пандемията, а продължи да изпълнява задълженията си и да превозва пътници до дестинациите, където мерките позволяваха“, казват още от превозвача.

Съобщението на МТИТС на 25 юни
Съобщение на МТИТС на 26 юни

Подкрепи Economic.bg