Защо автомобилни гиганти искат да купят Fiat Chrysler
Фирмата е много привлекателна за играчи, които искат глобална доминация

~ 3 мин.
Fiat Chrysler излезе под светлините на прожекторите тази седмица заради зачестили новини за сливане.
Wall Street Journal написа, че френският автомобилен производител Peugeot се е обърнал към Fiat Chrysler Automobiles (FCA) за потенциално сливане по-рано тази година. Дни след това Financial Times съобщи, че Renault се стреми да се слее с японския партньор Nissan, преди да направи собствена оферта за италианско-американския производител на автомобили.
Привлекателността на Fiat Chrysler за потенциалните купувачи е пазарният дял от 12% в Северна Америка. В САЩ автомобилният производител е съсредоточен главно върху пикапи и джипове, като се радва на маржове над средното за световната индустрия и в общи линии като на конкурентите си General Motors и Ford.
Ето и глобалните автопроизводители, които биха могли да се преборят за придобиването на производителя на Jeep, Ram и Maserati.
Peugeot пасва най-добре?
Peugeot е подложена на критики заради силната си зависимост от европейското търсене. Около 90% от продажбите на Peugeot Auto са в Европа, където анализаторите смятат, че цикълът е близо до пик и вероятно ще загуби инерция.
"Има доста голяма логика за сливане на Fiat Chrysler и Peugeot, и то от известно време," казва Филип Хочуа, анализатор на Jefferies Equity Research.
Ако Peugeot иска да диверсифицира географския си микс чрез разширяване в САЩ, компанията може да опита и органично, но дори и да успее, може да не е достатъчно за цялостната форма на групата.
За Fiat Chrysler обвързването на европейския бизнес с Peugeot ще донесе мигновен мащаб и подобрен достъп до пазар, където конкуренцията изглежда намалява.
Новите регулации за емисиите в Европа накараха някои производители на автомобили като General Motors, Ford и Honda да се оттеглят или да намалят дейността си. Като се има предвид по-големият обхват на пазара, Fiat Chrysler може бързо да поеме всеки вакуум в продажбите, оставен от конкурентите.
Дискусиите обаче са много политически.
"Едно е да получиш подкрепа от акционери и мениджъри, друго е да получиш подкрепа от правителствата. Ключов въпрос е дали ще има апетит и разбирателство между френската и италианската държави за това как да разпределят собствеността в предприятието", каза Хочуа.
Renault-Nissan вместо това?
Северноамериканският бизнес на Fiat Chrysler също ще бъде оценен от обединението Renault-Nissan.
Беше съобщено, че Renault първо иска да подпише пълно сливане с Nissan, преди да извърши ново сливане, потенциално с FCA. Комбинация от Renault, Nissan и Fiat Chrysler ще се разглежда като жизнеспособен съперник на сегашните световни автомобилни лидери, Volkswagen Group и Toyota.
Ако алиансът на Renault-Nissan се провали, сделката изглежда още по-правдоподобна.
При провал с японците Renault няма да има пазарен дял в САЩ и в този случай компанията би могла да обмисли намаляване на дела си в Nissan и реинвестиране във Fiat Chrysler.
Може ли Китай да купи Fiat Chrysler?
Wall Street Journal написа, че френският автомобилен производител Peugeot се е обърнал към Fiat Chrysler Automobiles (FCA) за потенциално сливане по-рано тази година. Дни след това Financial Times съобщи, че Renault се стреми да се слее с японския партньор Nissan, преди да направи собствена оферта за италианско-американския производител на автомобили.
Привлекателността на Fiat Chrysler за потенциалните купувачи е пазарният дял от 12% в Северна Америка. В САЩ автомобилният производител е съсредоточен главно върху пикапи и джипове, като се радва на маржове над средното за световната индустрия и в общи линии като на конкурентите си General Motors и Ford.
Ето и глобалните автопроизводители, които биха могли да се преборят за придобиването на производителя на Jeep, Ram и Maserati.
Peugeot пасва най-добре?
Peugeot е подложена на критики заради силната си зависимост от европейското търсене. Около 90% от продажбите на Peugeot Auto са в Европа, където анализаторите смятат, че цикълът е близо до пик и вероятно ще загуби инерция.
"Има доста голяма логика за сливане на Fiat Chrysler и Peugeot, и то от известно време," казва Филип Хочуа, анализатор на Jefferies Equity Research.
Ако Peugeot иска да диверсифицира географския си микс чрез разширяване в САЩ, компанията може да опита и органично, но дори и да успее, може да не е достатъчно за цялостната форма на групата.
За Fiat Chrysler обвързването на европейския бизнес с Peugeot ще донесе мигновен мащаб и подобрен достъп до пазар, където конкуренцията изглежда намалява.
Новите регулации за емисиите в Европа накараха някои производители на автомобили като General Motors, Ford и Honda да се оттеглят или да намалят дейността си. Като се има предвид по-големият обхват на пазара, Fiat Chrysler може бързо да поеме всеки вакуум в продажбите, оставен от конкурентите.
Дискусиите обаче са много политически.
"Едно е да получиш подкрепа от акционери и мениджъри, друго е да получиш подкрепа от правителствата. Ключов въпрос е дали ще има апетит и разбирателство между френската и италианската държави за това как да разпределят собствеността в предприятието", каза Хочуа.
Renault-Nissan вместо това?
Северноамериканският бизнес на Fiat Chrysler също ще бъде оценен от обединението Renault-Nissan.
Беше съобщено, че Renault първо иска да подпише пълно сливане с Nissan, преди да извърши ново сливане, потенциално с FCA. Комбинация от Renault, Nissan и Fiat Chrysler ще се разглежда като жизнеспособен съперник на сегашните световни автомобилни лидери, Volkswagen Group и Toyota.
Ако алиансът на Renault-Nissan се провали, сделката изглежда още по-правдоподобна.
При провал с японците Renault няма да има пазарен дял в САЩ и в този случай компанията би могла да обмисли намаляване на дела си в Nissan и реинвестиране във Fiat Chrysler.
Може ли Китай да купи Fiat Chrysler?
Инвеститорите разглеждат и варианта дали китайски купувач може да се интересува от италианско-американския автомобилен производител.
На японските и корейските пазари на автомобили местните играчи отбелязват ръстове, контролирайки пазара и държейки ниска цена. На свой ред те използват вътрешните си печалби в своите експортни стратегии и по този начин станаха глобални играчи.
Китайските автомобилни производители обаче нямат контрол над вътрешния си пазар и следователно не могат да растат по същия начин, както японските и корейските автомобилни фирми в предишните десетилетия.
На японските и корейските пазари на автомобили местните играчи отбелязват ръстове, контролирайки пазара и държейки ниска цена. На свой ред те използват вътрешните си печалби в своите експортни стратегии и по този начин станаха глобални играчи.
Китайските автомобилни производители обаче нямат контрол над вътрешния си пазар и следователно не могат да растат по същия начин, както японските и корейските автомобилни фирми в предишните десетилетия.
Ето защо, за китайските автомобилни фирми излизането на глобалния пазар е най-лесно осъществимо чрез сливания и придобивания. При сегашния политически фон на търговска война е малко вероятно FCA, със силното си наследство и отпечатък от САЩ, да бъде лесна цел.