Продажбите на Alibaba нарастват с най-слаб темп от 3 години

Тази година има най-слаб ръст и в продажбите на Singles’ Day

Снимка: Alibaba Group
Тримесечните приходи на гиганта в електронна търговия Alibaba Group Holding Ltd нарастват с най-слабите си темпове от 2016 г. насам, поради въздействието на забавящата се китайска икономика и китайско-американската търговска война, които предизвикват въздържание у купувачите по време на сезона с най-големи продажби.

Резултатът вероятно ще предизвика още повече притеснения сред инвеститорите, тъй като той подчертава нарастващия натиск, пред който е изправен гигантът в електронната търговия, чиито продажби често се възприемат като мерило за потребителските разходи във втората по големина икономика в света.

Alibaba, втората най-скъпа публична компания в Азия след Tencent, отчита за четвъртото тримесечие на м.г. приходи от 117,28 млрд. юана (17,47 млрд. долара), спрямо 83 млрд. юана година по-рано.

Нетната печалба се е повишила с 33% до 30,96 млрд. юана, като новината изпрати акциите на Alibaba с около 1,6% нагоре в търговията преди отварянето на пазарите в САЩ.

Обичайно резултатите на Alibaba в края на годината сависоки заради Singles’ Day през ноември - най-голямото събитие за онлайн продажби в света, което надминава продажбите на американските шопинг дни като Черен Петък и Кибер понеделник, взети заедно. 

През 2018 г., въпреки че Alibaba реализира рекордните 30 млрд. долара на този ден, годишният растеж спада до най-слабата ставка в 10-годишната история на събитието, поради забавяне на китайската икономика и напрежението в търговията.


Ако сте харесали статията, можете да се абонирате за страниците ни във Facebook и Twitter или да използвате нашия RSS фийд канал, за да не пропуснете нищо интересно от Economic.bg.


Етикети: продажби | забавяне | електронна търговия | растеж | Alibaba Group | онлайн търговия | Alibaba | темп

ПОСЛЕДНИ НАЙ-ЧЕТЕНИ КОМЕНТИРАНИ
Виж всички новини