Най-предпочитаните американски работодатели за 2019 г.

В общата класация Facebook не влиза дори в Топ 20

Снимка: Wikimedia
Когато избират кой да е първият им работодател, дипломиращите се висшисти днес търсят много повече от маса за тенис и неограничени закуски в офиса. Те вече се интересуват  също какво предлага работодателят за „личностно развитие, дали подкрепя лидери, гарантира ли компанията финансова сигурност в бъдеще (перспектива за високи бъдещи печалби), както и творческа и динамична работна среда“. Това е един от основните изводи от проучването на на консултантската компания Universum, в която са участвали 53 237 студенти от 218 университета в САЩ от 151 специалности на обучение.



Анкетирани са студенти от всички специалности на обучение, но най-много са от следните три категории - бизнес, инженерство и компютърни науки. Тази година 77% от анкетираните са от 8-те университета от Бръшляновата лига. Според авторите на класацията изводите от получените данни позволяват на работодателите да разберат по какъв начин трябва да предлагат работа и да задържат дипломирани специалисти и да се съобразяват с променящите се предпочитания на бъдещата си работна сила.

За никого не е изненада, че технологичните компании продължават да остават на върха в това подреждане всяка година, но сред първите 10 вече се появяват и големи банки. Големите технологични компании като Google, Amazon, Apple и Netflix, все още са в горната част на списъка, докато Facebook слиза на 27-мо място. Същевременно анкетираните вярват и харесват стила на лидер като изпълнителния директор на Tesla Илон Мъск, тъй като през 2019 г. са отредили на компанията 12-то място в класацията.



Топ 30 от класацията за специалностите по бизнес показва комбинация от финансови и професионални услуги, технологии, силни потребителски марки и няколко правителствени агенции. Google все още поддържа позицията номер едно, но губи почти 2 процентни пункта по популярност. От друга страна J.P. Morgan се изкачи 4 позиции и зае второто място в класацията. По отношение на целите на кариерата, студентите сега търсят компании, които предлагат баланс между работа и живот, стабилна заетост и възможности за израстване в компаниите. Докато бързо оборотните стоки и търговията на дребно губят привлекателност за студентите със специалност бизнес, докато новите членове като Spotify и Buzzfeed от тор 30 Бизнес, са повече привлекателни тъй като се адаптират по-бързо към новото поколение и техните предпочитания.



Групата на Топ 30 инженерните специалности е най-силно доминирана от публичния сектор - правителствените работодатели, космическите и автомобилните компании. Въпреки че иновациите са основният мотив за привлекателността на работодателите за тези студенти, след нововъведенията те се интересуват дали ще има бъдещи по-високи приходи и творческа и динамична работна среда. В резултат на това работодатели като Space X, ExxonMobil и Intel ставата доста по-привлекателни в сравнение с миналата година, докато публичният сектор и правителствените агенции се борят за оставане в топ 30. Студентите с инженерни специалности също като колегите си с бизнес специалности също търсят баланс между работа и живот и стабилност на компанията. Освен това, те са силно впечатлени от работодатели, които са в състояние да им предложат такива възможности, които да ги накарат да станат по-бързо част от големите каузи на компанията.


Дори и всички технологични компании да се включат в надпреварата за привличане на завършилите студенти различните специалностите от компютърните технологии, Google и Microsoft са първите две, за които младите специалисти искат да работят. Тази тенденция се запазва и с предишните години. Попитани за предпочитанията си при оценяват бъдещите си работодатели, студентите избират освен високите доходи, но и възможността за професионално обучение и развитие. Интересното е, че талантът на компютърните науки иска да работи за стабилни на пазара компании, които ги карат да се чувстват, че служат на голяма кауза. Заради това и някои от фокусираните към високотехнологичните компании избират Spotify и Netflix, заради тяхната фирмена култури. Тази година проучването показва също, че очакванията за заплатите на студентите по компютърни науки са много по-високи от тези за другите две специалности бизнес и инженерство.



Ако сте харесали статията, можете да се абонирате за страниците ни във Facebook и Twitter или да използвате нашия RSS фийд канал, за да не пропуснете нищо интересно от Economic.bg.


Етикети: класация | САЩ | работодатели | най-добри компании | американски фирми

ПОСЛЕДНИ НАЙ-ЧЕТЕНИ КОМЕНТИРАНИ
Виж всички новини