Китайската Tencent вече е по-скъпа от Facebook
Ралито на акциите добави около 201.44 млрд. долара към стойността на дружеството
Пазарната капитализация на Tencent надмина Facebook след огромният ръст в акциите на китайската фирма през тази година.
Общата стойност на публично търгуваните акции на китайския гигант за игри и социални медии възлиза на 664.50 млрд. долара, междувременно пазарната капитализация на Facebook възлиза на 656.15 млрд. долара.
Tencent е известна с популярните си мобилни игри, но и с това, че използва WeChat - най-популярното приложение за съобщения в Китай с над милиард потребители. WeChat има функция за социални медии, наречена Moments, където потребителите могат да публикуват снимки, видеоклипове и връзки. А Tencent прави пари от реклама чрез нея.
Компанията също така управлява услуга за незабавни съобщения, наречена QQ. Приходите от социалните мрежи представляват около 23% от общите продажби на Tencent.
Акциите на Tencent се вдигнаха с 43% а годишна база до момента, в сравнение с малко над 12% за Facebook. Това рали добави около 201.44 млрд. долара към стойността на Tencent.