Nissan ще съкрати хиляди работни места в Европа и САЩ

Автомобилният производител очаква най-слабата си година от 2013 г. насам

Снимка: БТА

Nissan Motor Co намали годишната си прогноза за оперативна печалба с 43% заради спад в продажбите. Новото ръководство се опитва да отдалечи компанията от управленските стратегии на бившия изпълнителен директор Карлос Гон и да й върне добрия имидж, пише Reuters.

Печалбата на Nissan намаля значително и накара автомобилния производител да предприеме мерки като съкращаване на работните места, затваряне на мощности и спиране на производството на определени модели. С тези действия японската компания показва, че вече няма да следва наложения от Гонг начин на работа и дори ще се откаже от агресивния си стремеж към пазарен дял.

Тръгването в нова посока е следствие на отчетената нетна загуба от 26.1 млрд. йени (219 млн. евро) за периода октомври-декември, което е в контраст с оптимистичните прогнози на конкурентите Toyota Motor Corp и Honda Motor Co. „Постигаме напредък, но обемът на продажбите е слаб, затова трябва да направим по-голямо преструктуриране от първоначално планираното“, заяви Макото Учида, новият изпълнителен директор на Nissan.

Вторият по големина автомобилен производител в Япония очаква оперативен доход от 85 млрд. йени (712 млн. евро) за първото тримесечие, което е далеч по-малко от средната прогноза за 134.5 млрд. йени (113 млн. евро) на Refinitiv, направена с участието на 20 анализатори.

Nissan претърпя големи удари по имиджа си през последните години, които сринаха продажбите на компанията в световен мащаб с 11% през последното тримесечие на 2019 г.

Доставките на автомобилния производител в САЩ се понижиха с 18%. Някога популярните модели като кросоувър Rogue и седанът Sentra вече не намират пазар. В Китай беше отчетен спад на продажбите с 0.6%. Компанията очаква през 2020 г. да продаде 5.05 млн. автомобила, което ще е най-слабото й представяне от 2013 г. насам.

Според източници Nissan е готов да освободи поне 4300 работни места в администрацията и управлението си и да затвори два производствени обекта като част от по-мащабните си планове за добавяне на най-малко 480 млрд. йени (403 млн. евро) към нетната си печалба до 2023 г.

Новите по-големи структурни промени ще включват по-малко модели автомобили, допълнителни предложения по ходовата част и интериора, бюджетът за маркетинг, а броят на работните места в централните офиси в Съединените щати и Европа ще бъдат намалени.

Nissan заяви, че няма да изплати дивиденти за втората половина на годината. За цялата година те ще бъдат по 10 йени (0.08 евро) за акция, което е сериозно понижение спрямо платените за 2018 г. 57 йени (0.48 евро) за акция.

Гон, който е и бивш изпълнителен директор във френската Renault, беше арестуван в Япония през ноември 2018 г. по обвинения за значително увеличаване на заплатата си и използване на фирмени средства за лични цели. Той отрече да е извършвал подобна дейност и инсценира драматично бягство в Ливан.

От Nissan заявиха, че са завели второ гражданско дело срещу Гон, този път чрез Окръжния съд на Йокохама, Япония. Компанията иска обезщетение за 10 млрд. йени (83 млн. евро) заради нарушенията му.




Ако сте харесали статията, можете да се абонирате за страниците ни във Facebook и Twitter или да използвате нашия RSS фийд канал, за да не пропуснете нищо интересно от Economic.bg.


Етикети: съкращения | Япония | преструктуриране | Nissan | Карлос Гон

ПОСЛЕДНИ НАЙ-ЧЕТЕНИ КОМЕНТИРАНИ
Виж всички новини