Не е ясно къде отиват парите за реклама в туризма

Секторът се нуждае от много регулации, заяви председателят на Асоциацията на българските туроператори и туристически агенции (АБТТА) Байко Байков

- Как вървят записванията за сезона? Спад или ръст на туристите има спрямо миналата година?

За момента мога да кажа, че се повтаря миналогодишния сезон. По отношение на чуждестранните туристи не се наблюдава спад. Надяваме се тази тенденция да продължи и до края на сезона.

- Има ли някакви проблеми пред туризма в разгара на сезона?

Най-големият проблем пред българския туризъм е липсата на национална реклама. Това е проблем, който се появява през последните две години доста драматично, тъй като на практика не виждаме национална реклама. Ние от бранша искаме конкретна информация в какви рекламни формати, къде и кога се рекламира. Нашите партньори ни сигнализират, че не виждат реклама за България, ние също не виждаме, не виждаме и отчети. Така и не се разбра къде отидоха парите за реклама за 2014 г. Не беше отчетен и бюджетът за 2013 г. 

- Какъв тип места за настаняване предпочитат българските туристи?

Предпочитанията на българските туристи са в много широк диапазон, защото възможностите и нагласите им за почивка са различни. От къмпинг до 5-звездни хотели диапазонът е в целия спектър. Българите вече пътуват много по света. Те имат изградена култура на пътуване и съобразно тази култура избират местата за настаняване. Българите, които желаят конкретен тип почивка, която е свързана с природата, ползват къмпинг или домове, които са по-близо до природата. Други изискват по-луксозни условия и предпочитат 4-звездни хотели. Това е въпрос с много отговори.

- Колко пари средно излиза почивката на четиричленно семейство по родното Черноморие?

Трудно е да се каже средно по колко излиза. Всичко зависи от местата за настаняване, които си избират туристите. Например, в пика на сезона в 3-звезден хотел, едно семейство ще изхарчи за една седмица около 1200 лв. 

- Кои са най-привлекателните места за лятна почивка у нас?

Една част от българските туристи избират курорти, в които могат да се забавляват. Това са основно Слънчев бряг и Златни пясъци - етикети, които са валидни за цяла Европа. Семейните туристи са насочени основно към най-южното Черноморие. В Северното желано място за почивка е и Албена. Това са традиционни места и няма нищо изненадващо в избора на българите за почивка у нас.

- Къде предпочитат да почиват нашенците навън?

Много голям поток български туристи почиват извън страната. Най-предпочитаните от тях места са Гърция, Турция, Италия и Испания. Това е обяснимо, тъй като Средиземноморието е традиционно място за почивка с много добре уреден път, конкуретни цени и бих казал конкурентно предлагане. Трябва да отбележим, че и част от езиковата бариера не е толкова високо вдигната. В Гърция например, голяма част от обслужващия персонал са българи и това улеснява комуникацията. От друга страна разстоянието за една част от българите е доста по-близко, отколкото нашето Черноморие. И не на последно място почивката в чужбина предлага друг тип емоции, което е разбираемо. 

- Какви са очакванията ви до края на сезона? 

Очакваме силен сезон. Надяваме се, че държавата няма да попречи на това. В момента има много регулации, които не са въведени, както и нормативни документи, обслужващи Закона за туризма. Това са 6 или 7 наредби, които за съжаление когато има нарушение на Закона не се подготвят и не се въвеждат в действия.




Ако сте харесали статията, можете да се абонирате за страниците ни във Facebook и Twitter или да използвате нашия RSS фийд канал, за да не пропуснете нищо интересно от Economic.bg.


Етикети: туризъм | реклама | интервю | Десислава Иванчева

ПОСЛЕДНИ НАЙ-ЧЕТЕНИ КОМЕНТИРАНИ
Виж всички новини