По празниците пътуваме само с резервация, за да не изненадваме БДЖ

Мярката се налага, за да се предотвратят претъпканите по празниците вагони

Снимка: Economic.bg
Желаещите да пътуват с БДЖ по най-натоварените маршрути в празничните дни задължително трябва да са си купили билети предварително. Ако нямат предварителна резервация, те няма да могат да си купят билети на касите на БДЖ преди самото пътуване. Това заяви изпълнителният директор на БДЖ Владимир Владимиров в студиото на bTV.

Той обясни, че мярката ще бъде въведена, тъй като железниците често остават изненадани от големия брой хора, които "изведнъж решават да пътуват" с влак по време на празниците. Това пък води до претъпкване на вагоните и до голям брой правостоящи хора.

Засега обаче няма повече информация как ще работи тази система. БДЖ не разполага с функционална платформа за онлайн продажба на билети. Така на желаещите да пътуват ще им се наложи да отидат ден по-рано, или дори повече, за да си купят билет на гише.

Владимиров обясни, че в момента се разработва и внедрява билетоиздаваща система, което ще позволи закупуването им онлайн. Не е ясно обаче кога тази система ще заработи и ще има ли период, в който на пътниците ще им се налага да посещават жп гарата по два пъти, за да могат да пътуват веднъж.

Директорът на БДЖ каза, че сега наближава Гергьовден и дружеството ще стартира разяснителна кампания за клиентите, които желаят да пътуват с железницата. Продажбата на билети за празника започва от 23 април.

„Статистиката показва, че по великденските празниците са пътували 550 влака, от които има препълване само в 17 влака. В 7 от тях проблемът е минимален, по-сериозен проблем има в 10 влака“, обясни Владимиров. Той все пак се извини за неудобството на пътуващите по този начин, но допълни, че това е било само 40 минути.

Неговият коментар дойде по повод публикувани от медиите снимки на влак, пътуващ по Великден по линията Варна–София, който едва побира хората, дори и в коридорите.

В тази връзка БДЖ подготвя още една промяна - броят на правостоящите в купейните вагони няма да може да надхвърля 20 човека, а при безкупейните - не повече от 10.

По думите на Владимиров големият проблем на дружеството е, че в последните седем години текат тежки реформи и от него са излезли 640 млн. лв. за погасяване на задължения и други плащания, а не за инвестиции.

„В момента не разполагаме с достатъчно вагони, за да можем да добавим по време на всички празници, добавяме това, което е възможно“, обясни Владимиров. Според него БДЖ често бива изненадана от това как хората изведнъж решават да пътуват. „Има много хора, които идват в последния момент на гарите, те не са направили резервации, нямат предварително закупени билети, но желаят да пътуват“, обясни Владимиров.



Ако сте харесали статията, можете да се абонирате за страниците ни във Facebook и Twitter или да използвате нашия RSS фийд канал, за да не пропуснете нищо интересно от Economic.bg.


Етикети: БДЖ | влак | билети | Владимир Владимиров | празници | резервация | предварителна резервация

ПОСЛЕДНИ НАЙ-ЧЕТЕНИ КОМЕНТИРАНИ