100 пъти ИКОНОМИКА
Изданието е в дигиталната ера, постоянно се развива и обновява, а юбилейният брой е с изцяло нов дизайн
Списанието

Година след година стигнахме и до бр. 100 от новото летоброене на списание „Икономика“, което започна през 2011 г. Тя беляза поредния завой в историята на изданието, което води началото си още от 1989 г. През това последно десетилетие списанието постоянно се променя, модернизира, обновява като графика, стил и насоченост, с цел да разширява своята читателска аудитория и влияние. И наистина успяваме с богатия спектър от теми, които представяме – икономика, бизнес и предприемачество, технологии, иновации, наука, изкуство и култура, брандове, личности…
Списанието е не само в хартиената, но и в дигиталната ера. Неговият онлайн архив се съхранява на www.economic.bg/magazine и достъпът до него е свободен. Активното ни партньорство с Икономическия портал economic.bg е от голяма полза и за двете медии. При синергията 1 плюс 1 винаги е равно на повече от 2. Списанието „проговори” на английски език и се отвори за цял свят. Търсят ни хора, развълнувани от различни истории и публикации, и тази наша позитивна „колекция“ постоянно расте.
Сега държите в ръцете си най-новия и най-модерния брой на списанието. Направихме го по нов начин, с нови рубрики и нов подход. Ценим всички свои читатели и се радваме на живата връзка с вас. Не се колебайте – четете ни, търсете ни.
И ето отзвук по повод юбилейния бр. 100 на сп. „Икономика“:
Акад. Юлиан Ревалски, председател на Българската академия на науките:
Честит брой 100 на сп. „Икономика“! Приемете моите най-искрени поздрави за този празник. Продължавайте добрата традиция да популяризирате постиженията на учените от Българската академия на науките. С интересни новини бъдете и занапред мост между бизнеса, науката и обществото, защото знанието води до обществен и икономически просперитет.
Румен Цонев, главен изпълнителен директор и председател на СД на КЦМ 2000 Груп:
Хубави неща може да се кажат за сп. „Икономика“. То стои на бюрото ми и го чета с интерес. Изданието е двуезично, което е много ценно, защото статиите може да бъдат споделяни с наши чуждестранни партньори. Харесвам, че има много интервюта с актуални личности, които си струва да чуеш какво мислят. Предлагате и доста добри анализи, понякога от непознати за мен хора. Когато пандемията поотмине, бихте могли да включите репортажи за предприятия и фирми от „мястото на събитието“. Журналистическата гледна точка е ценна за бизнеса. И ние от КЦМ има какво да покажем и да разкажем. С удоволствие ще ви приемем. Обичам чувството за хумор и ще е хубаво сп. „Икономика“ да ни подари усмивка в тези времена на изпитания, като прочетем и нещо смешно.
Теодора Петкова, главен изпълнителен директор и председател на УС на УниКредит Булбанк:
Поздравления за екипа, че вече 100 броя „Икономика“ предлага на читателите стойностно и полезно съдържание. Списанието притежава „важните неща“ за медията на бъдещето – безпристрастност при отразяването и фокус върху бизнес съдържанието. В ситуацията, пред която сме изправени в последно време, от всички ни се изисква да работим заедно за възстановяване на растежа и медиите като „Икономика“ определено имат своята значима роля в този процес. И занапред ще разчитаме на вашия професионализъм, за да четем качествена икономическа информация.
Стоян Ставрев, изпълнитeлен директор и собственик на „Българска консултантска организация“:
Разглеждайки първите сто броя на сп. „Икономика“, се замислям за големите промени в българското общество с неговите герои и антигерои. Надявам се, че и занапред ще показвате примери за успешно реализирани идеи в резултат от синтеза между науката, образованието и културата. Вярвам, че “изкуственият интелект” никога няма да играе ролята на редакционен съвет в списанието.
Николай Николов, директор Бизнес развитие и планиране в bERS Logistics:
Сп. „Икономика“ е образец за ролята на една медия: да намира и развива подходящи теми, които да обогатят читателя в неговия професионален път, същевременно да го запознава с хора, които може да са пример и вдъхновение. Моята препоръка към екипа е да използва дигитални инструменти и да създава нови формати на съдържание, които ще са от ползва на бизнеса и обществения живот. Една идея е организирането на онлайн семинари и събеседвания, на които да се канят хора с познания по определена тема, а модератор на разговора да е от журналист на сп. Икономика, може и представители на бизнеса или обществения живот. По този начин в реално време ще се ангажира вниманието на тези, които следват медията, ще имат добавена стойност сега и веднага при интерес ще може да задават въпроси и да получават отговори.
Красимир Коцев, основател и управител на SoCyber:
Сп. „Икономика“ е сред медиите, които най-адекватно отразяват новостите в света на технологиите. Ценя ви и заради конференциите, които организирате. Сред тях ще откроя Sofia CyberSec – форум, който събира експертите в киберсигурността и помага на много организации да се запознаят с трендовете в областта и да научат за най-новите киберрискове и заплахи. Като влиятелна икономическа медия може да станете създател на платформа, в която предприемачите да се свързват и да обменят информация. Голям проблем са фалшивите новини, а ваш отличителен знак е проверената информация. Акцентирайте върху нейната достоверност.
Елица Стоилова, съосновател и СЕО на Umni.bg:
Екипът на Umni.bg поздравява сп. „Икономика“ със знаменателния брой 100. За нас като технологична компания, която се занимава с изкуствен интелект в помощ на бизнеса, е изключително важно да разполагаме с адекватна и актуална информация за това какво се случва у нас, както като икономически живот и тенденции, така и като развитие на бизнеса и процеси в обществото, и това да се случва в достъпен дигитален формат. Списанието и онлайн порталът economic.bg не само ни осведомяват с новини, коментари и анализи от водещи специалисти, но обръщат внимание на нуждите и проблемите на предприемаческата среда, дават полезна информация за развитието на бизнеса, споделят добри примери, спомагат за култивирането и окуражават предприемачеството като начин на мислене. Пожелаваме на списанието още много юбилейни издания!
Елица Баракова, изпълнителен директор на Фондация BCause
Поздравяваме екипа и му желаем здраве и справяне във всяка ситуация, нали пандемията ни научи, че и в най-лошото се крият възможности! Списанието ни радва със сериозното представяне на случващото се у нас и по света, с темите, лицата на икономиката и анализите със задълбоченост, обективност и доза емоционално отношение. Като организация, работеща с големите дарители и социалните проблеми, за нас е важно, че освен на голямата индустрия и финанси, давате глас и на малките предприемачи, които носят промяната в своите общности и региони. Бъдете все така динамични, цветни и разнообразни и истински ориентир в икономиката на страната и света!