Panasonic отчете 8-кратен ръст на печалбата
Компанията предприе редица мерки за увеличаване на печалбата си, сред които съкращение на персонал и затваряне на непечеливши предприятия
Печалбата на Panasonic нарасна 8 пъти през второто тримесечие на годината, въпреки спада на пазара на смартфони и цифрови фотоапарати, съобщи TechNews. Добрите резултати на компанията се дължат на еднократния приход от 79.8 млрд. йени в резултат на прехода към нова методология за изчисляване на пенсиите.
Чистата печалба на Panasonic в периода април-юни е 107.83 млрд. йени (около 1.1 млрд. долара), спрямо 12.81 млрд. йени за същия период на миналата година. Приходите на японския гигант падат с 1% до 1.824 трлн. йени, а оперативните приходи нарастват с 66% до 64.2 млрд. йени. Резултатите надминаха очакванията на анализаторите, които прогнозираха чиста печалба от 14 млрд. йени, оперативна печалба 49.5 млрд. йени и приходи в размер на 1.754 трлн. Йени.
През последните две години Panasonic отчете загуби в размер на 750 млрд. йени. Причина за спада е изместването на цифровите апарати от смартфоните. Компанията не успя да се наложи на пазара на смартфони и прекрати продажбите в Европа, закри завода си за производство на литиево-йонни батерии в Япония и прекрати инвестициите в малайзийската фабрика за слънчеви панели.
В края на май Panasonic обяви, че планира да съкрати 5 хил. служители от подразделението на автомобилни за автомобилни компоненти, полупроводници и производствено оборудване. Компанията също взе решение да напусне Нюйоркската фондова борса. Тези и редица други мерки помогнаха на компанията за големия подем.