5 начина да работим по-бързо с компютъра си

Според специалистите, времето, през което чакате системата да зареди, или някое приложение да се отвори, е много по-малко от времето, в което ние самите се бавим при въвеждането на пароли, и други подобни действия

Въпреки че най-честите оплаквания на потребителите са от бавните операционни системи, оказва се, че самите потребители могат да помогнат много за бързодействието на задачите си.

Според специалистите, времето, през което чакате системата да зареди, или някое приложение да се отвори, е много по-малко от времето, в което ние самите се бавим при въвеждането на пароли, и други подобни действия.

За щастие, тези изводи са накарали експертите да се занимаят с въпроса има ли начин да се подобрят нещата от гледна точка на потребителското бързодействие, и ето до какви изводи са стигнали в крайна сметка. Ако последвате тези техники по-долу представени от Digital, благодарение на Mashable, ще можете да използвате своя компютър на пълни обороти.

1. Създайте комбинация от клавиши за отварянето на любими приложения

Всеки път когато плъзгате показалеца или курсора на мишката по екрана, вие губите ценно време. Представете си ако в края на деня изчислите общото време през което сте плъзгали курсора до Start менюто, търсили сте в списъка с програми, и след това сте отваряли сте търсеното приложение, и установите, че то е около 6-7 секунди за всяко отделно действие. Общото време ще ви накара да се замислите, и да създадете комбинация от клавиши за отварянето на всяко приложение, което използвате, тъй като натискането на клавишите CTRL+ALT+2, например е по-бързо, от движението на мишката, и търсенето на линка на приложението.

За да създадете бърз достъп до желаното приложение, отидете върху линка на приложението, кликнете с десен бутон върху него, и изберете Properties -> Shortcut, и въведете желаната комбинация.

2. Използвайте макроси за въвеждането на текст, който използвате често

Ако има текст, който ви се налага да въвеждате често, бихте могли да спестите доста време, независимо дали става за поредица от думи или за имейл адрес. Различни програми позволяват да създавате клавишни комбинации, които да въвеждат зададен от вас текст. Една от тях е Quick Paste. Приложението е безплатно, и лесно за употреба. Средното време, което можете да спестявате с него е от 3 до 17 секунди в зависимост от дължината на текста.

3. Търсете в интернет директно от адресната лента на браузъра

Ако ви се налага да търсите в Google или Bing, няма никакъв смисъл да навигирате до страниците на тези търсачки, тъй като съвременните браузъри могат изпълнят това за вас ако изпишете търсената дума директно в адресната лента. С това действие ще спестите около 10 секунди.

4. Научете клавишните комбинации в Windows 

Ако запомните ‘преките пътища’ за изпълнение на различни операции в Windows, ще можете да спестявате ценно време,което иначе губите в търсене на опциите с курсора на мишката. Ето кои са най-важните клавишни комбинации, които трябва да знаете:

  • ALT + F4 – затваря текущия прозорец 
  • Windows Key или CTRL + ESC – отваря Start менюто
  • F5 или CTRL + R – актуализира текущата уеб страница
  • CTRL + F – отваря полето за търсене в текущия документ
  • CTRL + D – запазване на линка на текущата уеб страница във ‘Favorites’
  • CTRL  + A – маркира целия документ
  • F2 – преименува избрания файл или папка
  • CTRL + S – записва текущия файл
  • CTRL + Z – изтрива последното действие
  • CTRL + Y – връща последното изтрито действие
  • CTRL + C – копиране на маркирани текст, файл, или папка
  • CTRL + X – копиране в паметта (за преместване) на маркирани текст, файл, или папка
  • CTRL + V – преместването на копирани в паметтамаркиран текст, файл, или папка

5. Настройване на Autoplay

Когато включите USB флаш устройство, смартфон, MP3 плейър, или външен диск,  Windows 7 включва по подразбиране ‘Autorun’ менюто, което предлага различен набор от избор за това какво искате да направите със съдържанието на устройството.  

Ако знаете какво искате да правите с устройствата си, може да зададете на Autoplay да отваря автоматично всички включени устройства показвайки списък с файловете на тях. Това би ви спестило от 3 до 5 секунди, и не трябва да го пренебрегвате като начин да спестите време в работата си. За целта трябва да напишете ‘Autoplay’ в полето за търсене на ‘Start’ менюто, и да направите необходимите настройки.

Коментари: 0