Apple иска iPhone да събира здравна информация

HealthKit бе в центъра на внимание при представянето на iOS 8

Снимка: mashable.com

Автор: Стилиян Гребеничарски

Apple си поставя за цел да превърне iPhone в център за здравна информация на потребителите, пише Financial Times.

Смартфонът трябва да събира данни от различни приложения, проследяващи здравния статус на притежателя и по този начин да бъде подготвена почвата за старта на преносимото устройство iWatch. Новата платформа, наречена HealthKit бе сред акцентите по време на представянето на поредната версия на операционната система iOS 8 в Сан Франциско вчера.

Тя ще обединява информация от различни приложения, дело и на независими разработчици - от ленти за китки, осъществяващи мониторинг на физическата активност като Fitbit и Jawbone до измерители на теглото, сърдечния ритъм и кръвното налягане. HealthKit ще може да препредава данни към други специализирани приложени         я.

С тези си действия, технологичният гигант цели да заеме място в центъра на развиващо се общество от разработчици на фитнес приложения, доставчици на здравна информация и производители на други преносими устройства. По данни на Rock Health - фонд посветен на дигиталното здраве, в съществуващи и стартиращи компании от този сектор са инвестирани 2 млрд. долара за 2013 г., с 39% повече от предходната година.

На фона на интензивната конкуренция, нито една компания не е успяла да спечели за свой продукт значителен пазарен дял. С това са свързани и основните опасения за реализацията на подобно преносимо устройство от Apple. Друга пречка биха били регулаторните ограничения, обвързващи съхранението на данни за здравния статус на хората.

Apple обнови едновременно голяма част от инструментите си за разработчици като част от острата конкуренция с Google и неговата платформа Android, не само за най-добрите приложения, но и за доверието на техните създатели. Новите предложения на компанията включват език за програмиране – Swift и набор от мрежови услуги, конкуриращи се с Google, Amazon и Microsoft. Главният изпълнителен директор Тим Кук определи надграждането като най-голямото събитие за iOS от пускането на App Store през 2008 г.

На представянето от компанията обявиха и данни за продадените устройства с iOS. От началото на предлагането на iPhone са пласирани повече от 800 млн. продукта с iOS, от които 500 млн. смартфона, 200 млн. iPad и приблизително 100 млн. iPod Touch.

Коментари: 0