Astra OPC е кралят на въртящия момент

Турбокомпресорният 2,0-литров двигател с директно впръскване и мощност 280 к.с. разполага с 400 Нм въртящ момент

6614 ~ 2 мин. четене

Четирицилиндровият бензинов двигател с най-висок въртящ момент на европейския пазар произхожда от Opel. Изцяло алуминиевият агрегат с турбокомпресорно принудително пълнене, директно впръскване на горивото и работен обем 1998 куб. см на Astra OPC не само разполага с максимална мощност от 280 к.с., но и с литров въртящ момент от 200,2 Нм/л,  най-високият от всички конкуренти – по-висок дори от този на спортен автомобил. Стойността му от 400 Нм се постига при 2450 об/мин. и се запазва на това ниво до почти 5000 об/мин.
Инженерите на Opel са извършили сериозни промени по съществуващия турбокомпресорен двигател с директно впръскване и работен обем от 2,0 л, използван в Insignia, като са добавили нова всмукателна система. Турбокомпресорът е конструктивно променен с използване на нови компоненти. Налягането на сгъстения въздух нараства значително още при около 1400 об/мин, в резултат от което подаването на газ води до незабавен ефект и мощна тяга. Максималното налягане на пълнене е увеличено до 1,5 бара – стойност, която е с 25% по-висока от тази на използваният в Insignia агрегат.


Генерирането на подходящия плътен и агресивен „саунд“ също е било във фокуса на инженерите при разработването на Astra OPC.


Astra OPC, която се предлага със Start/Stop технология като част от стандартното оборудване, изразходва 8,1 литра на 100 километра, съответстващи на стойност на CO2 от 189 г/км. Това са изключително конкурентни нива за този сегмент от спортни модели. В сравнение с предишния модел (221 г/км, 9.2 л/ 100 км), CO2 емисиите и разходът на гориво са по-ниски съответно с 14% и 12%. Динамичното купе ускорява от нула до 100 км/ч за 6,0 секунди.
Преди да започне серийното производство на модифицирания двигател на Astra OPC, агрегатът е преминал серия от високо натоварващи тестове. В Astra OPC той е бил подложен на тест за издръжливост, като автомобилът е изминал 10,000 километра на Северната отсечка на Нюрбургринг в състезателно темпо – еквивалент на 180 000 километра пробег в нормални пътни условия.


Агенция Speed-Press

Подкрепи Economic.bg