България на 13-то място по изграждане на молове в Европа
Русия и Турция са лидери по отваряне на нови търговски площи през миналата година

България заема 13 позиция в Европа по строителство на молове в края на първото полугодие с над 100 000 кв. м. търговски площи, сочат данни на консултантската компания CBRE.
Според данните на компанията най-оживената арена на ново строителство на пазара на търговски площи е Русия с около 5.5 млн. кв. м нови центрове в процес на изграждане. Втора е Турция с малко над 2.6 млн. кв.м търговска площ.
Сред държавите с най-активно строителство на шопинг центрове се нареждат Германия с над 564 кв.м в процес на изграждане, Полша с близо 560 хил. кв.м, Франция с почти 492 хил. кв.м и Италия с малко над 489 хил. кв.м.
Европейските страни, в които няма никакво ново строителство или то е в пренебрежимо ниски обеми се нареждат Латвия, Сърбия, Ирландия, Унграия, Португалия и Естония.
Русия и Турция са били лидери по отваряне на нови търговски площи през изминалата година, където са отворени над 60% от новите молове в Европа.
От консултантската компания отбелязват, че данните се доближават до миналогодишните, като новото строителство доминира в Централна и Източна Европа.