Coca Cola свива печалбата си в България
Приходите на дружеството са се повишили през 2011 г., но маржът му се свива
Свиването на пазара на безалкохолни напитки в България удари и резултатите на един от световните лидери в бранша Coca Cola. „Кока Кола Хеленик Ботълинк Къмпани“, през която минава операцията на американската компания за България отчита спад в нетните си печалба за 2011 г. до 47.23 млн. лв, спрямо отчетените година по-рано 52.63 млн. лв.
Понижението на финансовия резултат идва основно от по-високите разходи за суровини, сочи отчетът на дружеството. Приходите за миналата година са се повишили до малко над 293 млн. лв., но именно високите разходи, са причина за свиване на маржа на „Кока Кола Хеленик Ботълинк Къмпани“.
Акционерите в компанията обаче трябва да са доволни, тъй като на общо събрание от края на миналия месец те са гласували за разпределение на част от формираната печалба като дивидент. Така след решението им 17.171 млн. лв. Ще бъдат раздадени като дивидент.
На ОСА са извършени и промени в Съвета ан директорите на компанията като Димитриос Лиос и Константинос Сфакакис са освободени, а вместо тях влиза Ален Бруар и Спирос Мелло.