Едва 50 електромобила се движат у нас

Интересът към "зелените" автомобили у нас нараства пропорционално на успеха им в света и Европа, коментира председателят на Българска асоциация „Електрически превозни средства” Мартин Заимов

192 ~ 2 мин. четене

Повече от 50 електромобила се движат по пътищата на България, съобщи председателят на Българска асоциация „Електрически превозни средства” (BAEPS.org) Мартин Заимов в интервю за БТА. От тях закупените нови коли са около 25, по брой ги следват внесените "втора ръка" електромобили. Има и малък брой конвертирани - това са нормални автомобили, чийто двигател е заменен с електрически и са добавени батерии.

Интересът към електромобилите у нас нараства пропорционално на успеха им в света и Европа, коментира Заимов.

За да се насърчи употребата на този вид транспорт собствениците на електромобили у нас са освободени от местни данъци. Те ползват безплатно Синята и Зелена зона за паркиране в центъра на София и останалите градове с ограничителен режим за паркиране.

По думите на Заимов ръстът е по-малък от очаквания, но въпреки това е много сериозен. "Разчитам догодина да има вече 100-150 автомобила в страната и съответно станциите за зареждане да се удвоят", каза той. 

Зарядните станции за електромобили у нас, които се намират на публични места и разполагат с място за паркиране, са около 20, а за София - 12. „Малко хора се замислят, че електрическите превозни средства имат милиони места за зареждане, това може да е във всеки контакт,” коментира председателят на асоциацията.

Цените на новите електромобили към момента са над 45 хил. лева, които не са по джоба на средностатистическия българин, пък било то и зеленомислещ. За електромобил "втора ръка" на няколко години, с относителна сигурност на поддръжката трябва да се заделят около 20 хиляди лева, коментира Заимов. Конвертираните биха могли да бъдат и по-евтини, но там усилията за поддръжката са много по-сериозни, добави той.

За хората, които мислят „зелено", придвижват се основно в града и не разполагат с много средства, добър вариант са електрическите скутери и мотори, препоръча председателят на асоциация „Електрически превозни средства”.

Подкрепи Economic.bg