Едва 50 електромобила се движат у нас
Интересът към "зелените" автомобили у нас нараства пропорционално на успеха им в света и Европа, коментира председателят на Българска асоциация „Електрически превозни средства” Мартин Заимов
Повече от 50 електромобила се движат по пътищата на България, съобщи председателят на Българска асоциация „Електрически превозни средства” (BAEPS.org) Мартин Заимов в интервю за БТА. От тях закупените нови коли са около 25, по брой ги следват внесените "втора ръка" електромобили. Има и малък брой конвертирани - това са нормални автомобили, чийто двигател е заменен с електрически и са добавени батерии.
Интересът към електромобилите у нас нараства пропорционално на успеха им в света и Европа, коментира Заимов.
За да се насърчи употребата на този вид транспорт собствениците на електромобили у нас са освободени от местни данъци. Те ползват безплатно Синята и Зелена зона за паркиране в центъра на София и останалите градове с ограничителен режим за паркиране.
По думите на Заимов ръстът е по-малък от очаквания, но въпреки това е много сериозен. "Разчитам догодина да има вече 100-150 автомобила в страната и съответно станциите за зареждане да се удвоят", каза той.
Зарядните станции за електромобили у нас, които се намират на публични места и разполагат с място за паркиране, са около 20, а за София - 12. „Малко хора се замислят, че електрическите превозни средства имат милиони места за зареждане, това може да е във всеки контакт,” коментира председателят на асоциацията.
Цените на новите електромобили към момента са над 45 хил. лева, които не са по джоба на средностатистическия българин, пък било то и зеленомислещ. За електромобил "втора ръка" на няколко години, с относителна сигурност на поддръжката трябва да се заделят около 20 хиляди лева, коментира Заимов. Конвертираните биха могли да бъдат и по-евтини, но там усилията за поддръжката са много по-сериозни, добави той.
За хората, които мислят „зелено", придвижват се основно в града и не разполагат с много средства, добър вариант са електрическите скутери и мотори, препоръча председателят на асоциация „Електрически превозни средства”.