Италианският бизнес ругае властите за санкциите към Русия
От руския пазар ще ни изтласнат Турция и Китай, вече вдигат наздравици, алармират от Confindustria
Предприемачески пацифизъм

Мястото на италианските предприемачи на руския пазар с удоволствие ще заемат турски и китайски производители, пише журналистът Дарио Ди Вико във водещия милански всекидневник Corriere della Sera.
В сегашната сложна международна ситуация традиционният пацифизъм изглежда непригоден. Затова се ражда вид предприемачески пацифизм под лозунга: „Не сме готови да умираме за Киев“. В основата на това явление е руското ембарго и тежките последици за италианския износ.
Абсолютно очевидно е, че руският пазар е доста ценен за Италия. Цитират се данни на центъра за иновационни решения Prometeia, който прогнозира 200 млн. евро годишен ръст на експоерта до 2019 г.
Според предприемачи опасността италианските доставки да бъдат заместени от стоки да бъдат заместени от стоки от Турция и Китай, като техните производители вече си „вдигнали чашите за украинската криза“: „Предоставя им уникална възможност да заемат пазара в ущърб на другите“.
„Безполезно е да отричат, че в днешната икономическа ситуация аргументите на руската страна с разбиране се възприемат от предприятията, най-активно въвлечени в стокобмена. Италианският бизнес носи огромни щети и рискува да загуби завоюваните през годините позиции в Русия заради несамостоятелната политика на властите в областта на санкциите“.Това мнение в писмо до президента на Асоциацията на италианските предприемачи Confindustria Джорджио Скуинци изложи Ернесто Ферленги, който ръководи Confindustria Russia.
Според него италианските медии заеха „носталгичните позиции от времето на Студената война“. Скуинци обаче успокои Ферленги, че има надежда за дипломатически път, който не може да се разглежда „само в национален контекст“.
„Няма значение, важното е, че посланието на Москва достигна Рим“, констатира авторът за пацифистките настроения сред горните етажи на италиански бизнес.