Избори и във Facebook
Компанията прави допитване сред потребителите си за новите прави за достъп до личните данни
Време е да упражним малко демократични права и във Facebook.
Социалната мрежа призовава потребителите да гласуват за едни или други правила и условия, засягащи личните данни. Имате само два избора – нещата да си останат същите или да се съставят нови правила с помощта на отзивите на потребителите, пише kaldata.com.
И какво е различното? Сравнявайки настоящите с новите правила, едно нещо се откроява доста: новата политика за използването на личната информация (Data Use Policy). Тя съдържа разширен списък на дейности, в които личната информация може да бъде взета от Facebook, било то някакво приложение или нещо друго от сайта.
Компанията твърди, че „ако повече от 30% от всички активни потребители гласуват, резултатът ще бъде в обвързване с правилата. Ако се окаже по-малко от 30%, вотът ще бъде по-скоро консултативен.“
С други думи, поне 300 милиона потребители ще трябва да гласуват, за да направят решението крайно. Горе-долу толкова хора, колкото живеят в САЩ.
Гласуването започна този петък и приключва следващия – 8 юни, в 9.00ч по Тихоокеанско време (GMT-8:00), което ще рече 19.00ч наше време.
Според компанията, много потребители настояват за разширени обяснения на някои секции от правилата и условията, което е добавено в новите такива. Новите правила и условия включват цяла секция с примери, за да станат нещата по-ясни.
Facebook държи да отбележи, че новите правила и условия включват по-ясно и по-подробно обяснение, както и примери на вече съществуващите ситуации, в които лична информация се използва от сайта, но не променя тези ситуации по никакъв начин.
В крайна сметка, няма да се промени използването на личните данни нито в положителна, нито в отрицателна насока, но поне можете да дадете гласа си да бъде предоставена доста по-ясна представа за това как и кога това става.
Можете да гласувате оттук: https://www.facebook.com/dialog/oau...f3213d6264e763f