Компаниите в САЩ обвиняват Европа за слабите продажби
Според прочуване на Reuters на 85 компании компании, повечето от тях изразяват несигурност относно глобалните икономически условия
Нарастващ брой американски компании предупреждават, че приходите им не оправдават заложените очаквания и мнозина от тях сочат с пръст Европа като виновник.
След като изтече второто тримесечие и резултатите от корпоративния сектор тепърва ще стават ясни, на преден план излизат дълговата криза с еврото, спадът на единната валута и въздействието на всичко това върху глобалната икономическа среда.
Според прочуване на Reuters на 85 компании компании, повечето от тях изразяват несигурност относно глобалните икономически условия. По-голямата част от анкетираните са силно притеснени от обстоятелствата и изолираните проблеми в Европа.
Дори няколко от големите компании за потребителски продукти, които смятат, че забавящата се икономика на Китай започва да вреди сериозно на продажбите, виждат като причина Европа. Много от китайските фабрики са засегнати именно от намалялото търсене на експортни стоки от Европа.
Докато настроението на пазарите бе до известна степен по-положително в края на миналата седмица, след като лидерите в еврозоната се споразумяха върху серия от мерки за борба с кризата, сега това не е така, тъй като много страни в Европа са близко до рецесия.
"Европа силно засяга търсенето на стоки и услуги", каза Кати Карлик, вицепрезидент в Wilmington Trust Investment Advisors в Ню Йорк. Wilmington Trust управлява над 70 милиарда долара в активи.
Според данни на Reuters, около 14 на сто от всички продажби на компаниите в S&P 500 идват само от Европа.
Общият ефект обаче е значителен. Съотношението на компаниите, които са изказали мнение,че резултатите за второто тримесечие ще са по-лоши от прогнозните спрямо тези, които са оптимистично настроение, е почти 4 към 1, което е и най-негативната прогноза от почти 11 години насам, според данни на Reuters.