Кръстев: Възстанових диалога с кредиторите и служителите
Подкрепям приватизацията на "БДЖ-Товарни превози", но не на всяка цена, категоричен е транспортният министър
Ако говорим за железниците, мога да кажа, че съм възстановил диалога с кредиторите и работещите. От тази гледна точка съм постигнал нещо. Това каза в ефира на bTV министърът на транспорта в служебния кабинет Кристиан Кръстев. "Сменихме двама от Съвета на директорите. Вече има един икономист, един железничар и един юрист. Досега имаше трима икономисти", добави той.
"Обикалям къде ли не. Срещам се с хората, с машинистите, с кондукторите и с всички представители на железници. През последните седмици правя срещи със синдикатите и с кредиторите. Опитвам се да чуя максимално всички страни, за да предложа корекциите, които вчера вече направих", обясни Кръстев.
За рокадите в "Холдинг БДЖ" министърът говори днес пред Дарик радио. "Моето решение е продиктувано от твърде едностранчивия подход, който се е прилагал досега. Той е бил твърде икономически. Сложих трима експерти, за да може в сблъсъка на тяхното експертно мнение, да се намери най-доброто решение", каза Кръстев.
Според министъра приватизацията на "БДЖ-Товарни превози" е само един от вариантите за спасение на железниците. "Аз бих го подкрепил, но не на всяка цена, категоричен е той. Кристиан Кръстев обясни, че самата приватизация е в ход и и не е в правомощията му да я спре. "Ако тя се окаже неуспешна, тогава Агенцията за приватизация може да прекрати процедурата", каза той.
Кръстев е категоричен, че докато той е в министерството железницата няма да се продаде за 1 лв, както се е случвало в много случаи на приватизация. Той не предвижда в мандата си от няколко месеца да има промяна в цените на билетите, но смята, че трябва да има ревизия на ценовата политика в БДЖ.
Пред Дарик той обясни, че не смята за нужно "Летище София" да се дава на концесия. "Не съм убеден, че "Летище София" трябва да се концесионира. Трябва да има кой да ме убеди, че с приходите, които получаваме сега, не можем да се справим с управлението на аеропорта", каза Кръстев.
Министърът смята, че с летището в Пловдив ситуацията не е такава и трябва да се концесионира. "В Пловдив не можем да се справим, защото няма полети", каза той и обясни, че летищата в двата града са в радиус от 150 км., което води до "канибализъм". "Летище Пловдив" ще започне да се развива, когато летището в София достигне своя капацитет, което ще бъде в края на 2013 г.", смята Кръстев.
Транспортният министър отказа да дава обещания за следващите два месеца, а се надява да се видят резултатите. "Нищо няма да се спира. Инвестиционните процеси, концесионните процеси ще бъдат завършени", обеща той.