Медиите в България с етичен кодекс
Документът бе подписан на тържествена церемония, организирана от Българския медиен съюз
Медиите в България вече имат професионално етичен кодекс. Документът на Българския медиен съюз бе официално подписан в сряда вечер на тържествена церемония в резиденция „Лозенец” в София. На събитието присъстваха главни редактори на национални и регионални медии, издатели, журналисти, дипломати и обществени деятели.
„Свободата на медиите електронни, печатни и интернет е гарантирана от международните актове, по които България е страна, Конституцията, както и секторното законодателство, като те гарантират основополагащото право на свободното изразяване и разпространение на информация. Ние, членовете на Българския медиен съюз, осъзнаваме своята отговорност към обществото, която медиите дължат на всеки гражданин на Република България. Вярвайки, че изпълняваме нашите задължения честно, в съответствие с действащото законодателство и отчитайки нуждата от редакционна независимост, приемаме настоящите правила като възможност и задължение за въвеждане на ефективна саморегулация чрез приемане на единни стандарти обединени в настоящия Професионално-етичен кодекс на българските медии", е записано в преамбюла на Професионално етичния кодекс на българските медии.
Документът е отворен и може да бъде подписан и от други медии, призова изпълнителният директор на БМС Гриша Камбуров. Той определи церемонията като „медийното събитие на 2013 година” и отправи послание към медиите да работят за толерантност и уважение.
От страна на „Бранд Медия България”, издател на списание „Икономика”, сайта Economic.bg и портала на българските общини Kmeta.bg подпис под Професионално-етичния кодекс сложи изпълнителният директор г-н Боян Томов.
Събитието получи благословията на западно и средноевропейският митрополит Антоний.
Българският медиен съюз (БМС) е най-голямата и национално представена медийна организация и обединява 35 издатели на 68 местни и национални медии. Партньори на БМС са Световната вестникарска организация – УАН ИФРА, Европейската асоциация на издателите, Европейската асоциация на европейските телевизии, Европейската асоциация на радиостанциите, Европейският съвет за радио и телевизия и други.