Намаляват финансирането на НКЖИ, компанията съкращава проекти

Италианска компания построила жп линията Първомай-Димитровград за 80 вместо за 160 км./час

Автор: Таня Киркова

НКЖИ е подготвила проекти за 150 млн.лв., но заради съкражаване на капиталовия трансфер от държавата в момента ги преглежда и ще остави само най-необходимите. Предвиденият в Бюджет  2013 г. трансфер е 90 млн.лв.
Това съобщи генералният директор на инфраструктурната компания Милчо Ламбрев.

Линията София-Видин също може да не бъде изградена в близките години. Причината е, че предвиденото техническо  проектиране на жп линията по ОП Транспорт в този програмен период , може да не се изпълни, заради решение за пренасочване на европейските средства към други обекти.

Ние не желаем това да се случи, защото за нас е крайно необходимо да се пристъпи към модернизирането на жп линията Видин-София, колкото може по-бързо. Надявахме се да подготвим техническите проекти и да започнем строителството в 2014 г., каза Ламбрев.
 
НКЖИ може да стане супервайзор, като набере необходимият за това екип специалисти. Така жпкомпанията, която е  бенефициент на европейски средства по ОП Транспорт ще може да бъде супервайзор на европейските проекти и ще гарантира качественото им изпълнение в срок.   

Към тази идея НКЖИ се насочила заради проблемите с процедурата по избор на компания за  супервизия на проекта Септември-Пловдив. Надяваме се върховният съд да се произнесе в най-скоро време и обяви кой ще поеме супервизията на модернизацията на линията Септември -Пловдив, за да стартира проекта. Обжалването на търга продължава повече от година, обясни Ламбрев.

Изпълнението на проекта за железопътната магистрала "Тракия" - жп линията Пловдив-Бургас, се движи много добре във времето. Извършените дейности се разплащат в срок. Малкото закъснение на изграждане на електрификацията в първия лот ще бъде наваксано до декември, е убеден Ламбрев.

Междувременно италианската  компания Асталди,  изпълнител на участъка Първомай- Димитровград от проекта "Модернизация на линията Пловдив-Свиленград за 160 км.в час"  отново създаде проблем на възложителя, като напусна обекта, преди да отстрани недобре изпълнени участъци от пътя. Леки неточности по нивото на пътя и  по ос-пътя,  водят до невъзможност за постигане на проектната скорост от 160 км. в час. Мотрисите Дезиро, които вдигат 140 км в час, не могат да возят с повече 80 км.в час по тази линия.

НКЖИ се надява компанията да се върне и да корегира недостатъците на жп пътя и влаковете да могат вдигат проектната скорост.

Коментари: 0