Nestle губи пазарни позиции
Швейцарският гигант в производството на храни се опасява от спад в потреблението в САЩ
Швейцарският гигант в производството на храни Nestlé предупреди в четвъртък за спад в продажбите си в САЩ, но запази перспективите си за годината, тъй като отчете по-добри от очакваното увеличение на печалбата, пише WSJ.
Най-голямата хранителна компания в света по продажби, производител на шоколадовите десерти Kit Kat и на разтворимото кафе Nescafe, каза че търговска среда в Северна Америка е "предизвикателство", тъй като обемите на продажбите там спаднаха.
"В Северна Америка, където потребителското доверие продължава да бъде ниско, няколко категории храни бяха под натиск, включително замразени храни", заявиха от компанията в изявление.
Базираната във Веве, Швейцария Nestle обяви, че нетната й печалба за първите шест месеца на 2012 г. е нарснала с 8,9% до 5.12 милиона швейцарски франка спрямо от 4.7 млрд. франка. Продажбите са нараснали с ъс7,5% до 44,1 млрд. франка и са над прогнозата за 43.79 млрд. франка.
Компанията загуби пазарен дял от собствените марки продукти на супермаркетите и конкурентните фирми.
Забавянето на потреблението в САЩ е още поредната трудност пред хранителната компания, която все още се възстановява от по-ниско търсене в Европа.