Печалбата на McDonald's намалява
През третото тримесечие веригата за бързо хранене е спечелила с 3.5% по-малко спрямо миналата година
Най-голямата верига за бързо хранене в света - McDonald's обяви, че чистата печалба през третото тримесечие е намаляла с 3.5% на годишна база. В номинална стойност компанията е спечелила 1.46 млрд. долара при 1.51 млрд. долара година по-рано. резултатът не оправда и анализаторските очаквания за поне 1.47 млрд. долара.
Като основна причина за по-слабия резултат се изтъкват загубите от валутни разлики. През третото тримесечие загубата от валутните флуктуации се оценяват на 8 цента на акция.
Продажбите в новооткритите магазини на компанията през последните 13 месеца растат с 1.2% през отчетеното тримесечие. Това е най-слабият ръст за последните 11 месеца. Анализаторите очакваха увеличението да е поне с 1.7%.
Новият главен изпълнителен директор Дон Томпсън, който зае поста през юли, продължава да се опитва да привлича нови клиенти в САЩ. Една от идеите му е да се предлагат повече продукти в менютата в страната.
"Повишаващата се конкуренция при веригите за бързо хранене в САЩ оставя на McDonald's твърде малко място за маркетингови грешки", коментира Дейвид Палмър, анализатор в UBS Securities. "Натискът от маркетингът на доларовото меню и липсата на печалба от иновациите оставя веригата уязвима за своите конкуренти", добавя той.