Славка Бозукова: Трябва национална стратегия за културния туризъм
Медиите имат общи искания към властта и сред тях е намаляването на ДДС за вестници и книги, обяви главният редактор на в. "Стандарт"
Медийните войни са безсмислени. Те сринаха доверието на читателите. Дошло е време да седнем на една маса и да се разберем за бъдещето на вестниците. Това заяви главният редактор на "Стандарт" Славка Бозукова в предаването "Винаги в неделя" по TV7. Тя изрази надежда, че скоро двата издадетлски съюза ще се обединят.
Ние сме длъжни да си подадем ръка, защото имаме общи искания към властта. Едното е намаляване на ставката на ДДС за вестниците и книгите. В Белгия и Швейцария тя е нула. В Румъния данъкът е 9%, в Унгария ДДС върху печатните издания е само 5 на сто, илюстрира с примери от европейски държави Бозукова. Ако правителството иска да не допусне армия от безработни журналисти, то това ДДС трябва да се намали, подчерта тя.
Другото ни искане е информационните агенции да се считат за електронни медии и да имат възможност за пряко договаряне, допълни главният редактор на "Стандарт". Според нея това ще коригира несправедливостта между печатните и електронните издания.
Тези предложения бяха представени на срещата с еврокомисаря по информационните технологии Нели Крус. Тогава за първи път от много време представители на различните български медиите се събраха и разговаряха.
Мит е, че вестниците са заринати с европейски пари, каза още главният редактор на "Стандарт". Средствата се бавят заради тромави процедури и освен това отиват в рекламните агенции.
Относно свободата на медиите у нас г-жа Бозукова заяви, че в Европа този въпрос не може да се поставя наравно с проблеми като тези в съдебната ни система, например. Ние сме единственият отрасъл, в който имаме конкуренция всеки ден и не можем да си позволим компромис. "Стандарт" винаги е имал независима и балансирана позиция. Доказахме го и през изминалата седмица, когато представихме всички гледни точки за данъка върху лихвите от депозити.
Славка Бозукова припомни, че над 500 000 читатели са се включили в гласуването "Чудесата на България". Един вестник е силен не само когато отразява новините, но и когато е инициатор на обществени кампании, отбеляза тя. Според нея инициативата "Чудесата на България" е доказала, че туризмът е безспорен приоритет за страната ни. За това е нужна е държавна стратегия, коментира главният редактор на "Стандарт".