Toyota стана най-скъпата автомобилна марка в света
Брандът се оценява на 30.28 млрд. долара
Японският автомобилен концерн Toyota стана най-скъпата автомобилна марка в света. Брандът се оценява на 30.28 млрд. долара, като гигантът заема десето място в подреждането сред абсолюдно всички марки на планетата. Това показват резултатите от годишния рейтинг на консултанската агенция Interbrand, която публикува 100-те най-скъпи потребителски търговски марки на планетата, пише speed-press. Информационна Агенция Икономика припомня, че Toyota е най-големият автомобилен производител в света по пазарна капитализация.
Лидер в класацията през на Interbrand е Coca-Cola, чиято марка е оценена на 77.84 млрд. долара. След Toyota, сред автомобилните производители като най-скъп бранд се нарежда Mercedes-Benz, чиято цена е 30.1 млрд. долара. В тройката на лидерите е BMW с показател 29.05 млрд. долара, като челни позиции заемат още Honda, Volkswagen и Ford, чиито марки са оценени съответно на 17.28, 9,25 и 7.96 млрд. долара.
Автомобилните брандове, които попадат сред 100-те най-скъпи марки в света са Hyundai, Audi, Porsche, Nissan, KIA и Ferrari.