Турция въвежда още рестрикции срещу българските превозвачи
Турските превозвачи настояват за още ограничения спрямо българските фирми, за да защитят пазара си
Рестриктивните мерки към българските превозвачи от страна на турската страна не само няма да бъдат премахнати от 1 юни, но и ще бъдат въведени нови. Това каза Койчо Русев, председател на УС на АЕБТРИ, след срещата на браншовите организации на двете държави. Преговорите между АЕБТРИ и БАСАТ от българска страна и UND от турска са продължили 8 часа, но без положителен резултат.
"Необоснованото бавене на българските превози заради рестриктивните мерки на турските власти компрометира българските превозвачи пред търговските партньори в Европа, за които превозваме стоки", коментира за "Фокус" Койчо Русев. "Имаме работодатели от Европа, които разчитат на нашите автомобили, за да им бъде превозена стоката, която се докарва в Турция за различни производства на ишлеме и не само на ишлеме", добавя той.
Русев обяснява как се налага да чакат по 3-4 дни по границите, само защото Турция административно е наложила времево ограничение. "Ако например турското министерство е определило, че един автомобил трябва да пристигне от определена държава в Европа до българо-турската граница за 10 дни, той дойде на 6-ия или на 7-ия ден, ще стои 3 или 4 дни, и ще чака този измислен от чиновниците график", обяснява Русев.
Председателят на АЕБТРИ отново потвърди, че с писмо от ръководителя на турските митници от 8-ми април тази година, той разпорежда да има специално отношение към чуждите превозвачи, "особено към българските превозвачи". "От писмото си личи, че българските превозвачи се намесват на турския пазар и те не са доволни, че част от превозите се изземват от нашите превозвачи. За да могат да защитят интересите си и да елиминират конкуренцията, те започнаха да прилагат различни мерки", каза Русев.
По думите му това е много голям удар по българските превозвачи, защото нашите автомобили са нови, те се движат с т.нар. ЕКМТ/СЕМТ разрешителни, в повечето случаи са с двама водачи, защото, за да се изплати лизинговият автомобил, той трябва да се движи. "И друг път съм казвал, и сега ще повторя, че ако времето е пари - за автомобилния транспорт това са много пари и с тези пари се изплащат самите автомобили", каза инж. Русев.