Турция въвежда още рестрикции срещу българските превозвачи

Турските превозвачи настояват за още ограничения спрямо българските фирми, за да защитят пазара си

Георги Желязков Автор: Георги Желязков

Рестриктивните мерки към българските превозвачи от страна на турската страна не само няма да бъдат премахнати от 1 юни, но и ще бъдат въведени нови. Това каза Койчо Русев, председател на УС на АЕБТРИ, след срещата на браншовите организации на двете държави. Преговорите между АЕБТРИ и БАСАТ от българска страна и UND от турска са продължили 8 часа, но без положителен резултат.

"Необоснованото бавене на българските превози заради рестриктивните мерки на турските власти компрометира българските превозвачи пред търговските партньори в Европа, за които превозваме стоки", коментира за "Фокус" Койчо Русев. "Имаме работодатели от Европа, които разчитат на нашите автомобили, за да им бъде превозена стоката, която се докарва в Турция за различни производства на ишлеме и не само на ишлеме", добавя той.

Русев обяснява как се налага да чакат по 3-4 дни по границите, само защото Турция административно е наложила времево ограничение. "Ако например турското министерство е определило, че един автомобил трябва да пристигне от определена държава в Европа до българо-турската граница за 10 дни,  той дойде на 6-ия или на 7-ия ден, ще стои 3 или 4 дни, и ще чака този измислен от чиновниците график", обяснява Русев.

Председателят на АЕБТРИ отново потвърди, че с писмо от ръководителя на турските митници от 8-ми април тази година, той разпорежда да има специално отношение към чуждите превозвачи, "особено към българските превозвачи". "От писмото си личи, че българските превозвачи се намесват на турския пазар и те не са доволни, че част от превозите се изземват от нашите превозвачи. За да могат да защитят интересите си и да елиминират конкуренцията, те започнаха да прилагат различни мерки", каза Русев.

По думите му това е много голям удар по българските превозвачи, защото нашите автомобили са нови, те се движат с т.нар. ЕКМТ/СЕМТ разрешителни, в повечето случаи са с двама водачи, защото, за да се изплати лизинговият автомобил, той трябва да се движи. "И друг път съм казвал, и сега ще повторя, че ако времето е пари - за автомобилния транспорт това са много пари и с тези пари се изплащат самите автомобили", каза инж. Русев.

Коментари: 0