Twitter ще генерира 1 млрд. долара от реклама през 2014 г.

Очакванията са сумата да набъбне до 1.33 млрд. долара до 2015 г.

180 ~ 1 мин. четене
Автор: Димитър Вучев

Социалната мрежа Twitter ще генерира рекламни приходи в размер на почти 1 млрд. долара през 2014 г. Прогнозата е направена от изследователната компания eMarketer. Очакванията са за 2013 г. сумата да достигне 582.8 млн. долара.

Според eMarketer, повече от половината рекламни приходи в Twitter - 53%, ще дойдат от мобилни реклами. Ръстът е сериозен в сравнение с 2011 г., когато компанията не реализираше почти никакви приходи от реклама на мобилни устройства. От eMarketer са на мнение, че до 2015 г. социалната мрежа ще прави 1.33 млрд. долара от реклама, 60% от която ще е мобилна.

Анализаторите на eMarketer изтъкват, че благоприятно влияние върху приходите на Twitter оказва и влиянието на конкурентите им от Facebook и Google. Двете компании от години генерират милиарди чрез мобилна реклама. Само за четвъртото тримесечие на изминалата година най-популярната социална мрежа в света – Facebook, регистрира приходи от мобилна реклама в размер на 1.585 млрд. долара.

От eMarketer отбелязват, че по-голямата част от приходите на Twitter ще продължат да се реализират на територията на САЩ, като очакваният дял на страната в мобилния рекламен бизнес на социалната мрежа за 2013 г. ще е 83%. Според анализаторската фирма обаче, с течение на времето парите за реклама от пазари, различни от Щатите, ще се увеличават. 

Подкрепи Economic.bg