Учени откриха причините за депресия в човешкия мозък

Протеинът, наречен CRF 1 отговаря за всички усещания за стрес и неспокойство

Автор: Божидара Иванова

Екип британски учени от лабораториите Heptares Therapeutics откриха „молекулата на нещастието” в човешкия мозък, съобщи британското електронно издание Daily Mail. Протеинът, наречен CRF 1 отговаря за всички усещания за стрес  и неспокойство, а според учените той е свързан и директно с депресията.

Изследователите от Heptares Therapeutics са използвали най-мощните рентгенови апарати в света, за да изучават хипофизната жлеза на мозъка. Досега на науката бе известно, че именно тази жлеза контролира чувствата за стрес, депресия и неспокойство, посредством изпускането на стресови вещества. След проведените изследвания, учените установили, че реакцията се предизвиква от CRF 1, който се намира във външните мембрани на хипофизните клетки.

Протеинът CRF 1 се намира в хипофизните клетки и реагира на стресовите молекули, засичани от хипоталамуса - тази част на мозъка произвежда хормоните, които контролират температурата на тялото, на глада, настроенията.

Учените се надяват, че това откритие на структурата и функционирането на протеина , ще позволи на медицината да създаде нови лекарства, които да позволят пълен контрол върху него.