Финтех
840
Влакове ще летят със 160 км/ч от Свиленград до турската граница
Отсечката е изградена със 70 млн. лв.
3707
~ 1 мин. четене
Влаковете вече ще могат да се движат с до 160 км/ч от крайграничния Свиленград до турската граница. По-високата скорост ще може да се развие благодарение на новата жп линия Свиленград-турска граница, която беше официално открита днес от служебния министър-председател Марин Райков и министъра на транспорта Кристиан Кръстев, припомня kmeta.bg.
"България е врата на Европа. Независимо, че става въпрос за отсечка от 18 км, изпълнен е един модерен участък, част от един много по-голям проект", отбеляза на церемонията Райков.
"Идвайки насам, развихме скорост от 120 км/ч. Надяваме се в следващия програмен период БДЖ да бъде бенефициент и да се закупят влакове, които да развиват скорост от 160 км/ч.- толкова, за колкото е годно това трасе", заяви на свой ред Кристиан Кръстев.
Той връчи на изпълнителния директор на НКЖИ Акт 16 и разрешение за ползване на трасето.
Договорът за строителство е за близо 70 млн. лв., а новоизграденото трасе е изцяло електрифицирано.
В рамките на проекта бе изграден уникален железопътен мост над река Марица с обща дължина над 433 метра и ширина от близо 8 метра.
Проект "Електрификация и реконструкция на железопътната линия Свиленград - турска граница" е реализиран със съфинансиране от Кохезионния фонд на Европейския съюз, чрез Оперативна програма "Транспорт" 2007 - 2013. Бенефициент по проекта е Национална компания "Железопътна инфраструктура", а изпълнител - чешката компания "ОХЛ ЖС" АД.
"България е врата на Европа. Независимо, че става въпрос за отсечка от 18 км, изпълнен е един модерен участък, част от един много по-голям проект", отбеляза на церемонията Райков.
"Идвайки насам, развихме скорост от 120 км/ч. Надяваме се в следващия програмен период БДЖ да бъде бенефициент и да се закупят влакове, които да развиват скорост от 160 км/ч.- толкова, за колкото е годно това трасе", заяви на свой ред Кристиан Кръстев.
Той връчи на изпълнителния директор на НКЖИ Акт 16 и разрешение за ползване на трасето.
Договорът за строителство е за близо 70 млн. лв., а новоизграденото трасе е изцяло електрифицирано.
В рамките на проекта бе изграден уникален железопътен мост над река Марица с обща дължина над 433 метра и ширина от близо 8 метра.
Проект "Електрификация и реконструкция на железопътната линия Свиленград - турска граница" е реализиран със съфинансиране от Кохезионния фонд на Европейския съюз, чрез Оперативна програма "Транспорт" 2007 - 2013. Бенефициент по проекта е Национална компания "Железопътна инфраструктура", а изпълнител - чешката компания "ОХЛ ЖС" АД.