Airbus не успява да се възползва от проблемите на Boeing поради недостатъчното производство
Основният аналог на 737 MAX e A320neo

Авиокомпаниите по света са спряха полетите със самолетите
Boeing 737 MAX 8 и замразиха доставките след бедствията на този модел самолети
в Индонезия и Етиопия. Те обаче няма да успеят бързо да ги заменят с лайнери от
основния конкурент - Airbus, пише Financial Times.
Причината е проста - Airbus използва максимално производствения си капацитет, но това едва ли е достатъчно, за да се справи с настоящите поръчки.
Както е видно от данните на Airbus, в края на февруари обемът на поръчките за тяснофюзелажни самолети е бил почти 6 хиляди единици, а повече от 5.8 хиляди от тях представляват A320neo - основният аналог на 737 MAX.
Компанията вече обяви намерението си да увеличи производството на A320neo до 60 единици на месец до средата на тази година и очаква да увеличи цифрата до 63 на месец до 2021 г.
Междувременно анализаторите смятат, че поради проблеми с предлагането на компоненти, производството няма да нарасне толкова бързо.