Amazon помага на BMW да оптимизира производството си
Двете компании разработиха център за данни
BMW разработи център за данни заедно с отдела за изчислителни облаци на Amazon, предава Reuters. Партньорството е знак за задълбочаващата се тенденция към използване на големи данни в опит да се повиши ефективността.
Целта на BMW е да мигрира устойчиво към решения, управлявани от данни. А облачният дейта център на компанията вече се доказа на фона на пандемията от COVID-19 – именно с Amazon Web Services (AWS) германският производител на автомобили можеше да види проблемните вериги на доставки в пролетното блокиране на бизнесите.
Разполагахме с всички данни и можехме да ги използваме незабавно, за да отговорим на кризата“, поясни Кай Демтродер, вицепрезидент по обработката на данни на концернa.
BMW и AWS работят заедно от 2015 г., а през последната година и половина съвместно са изградили центъра за данни на автомобилния производител. В рамките на проекта се предвижда обучението на до 5000 служители на BMW, които да усвоят технологиите на AWS, за да използват по-добре данните.
Хъбът ще използва изкуствен интелект и машинно обучение, за да предскаже потребителското търсене на автомобили на BMW. Така производителят ще може да поръчва правилните части от доставчиците, да се съобразява с разпоредбите на различни пазари и автоматично да проверява изискванията, необходими за проектиране на нови превозни средства.
Очаква се глобалният пазар на услуги за съхранение в облак да нарасне от 50.1 млрд. долара тази година до 137.3 млрд. долара до 2025 г., според изследователската компания MarketsandMarkets.
Миналата седмица канадският технологичен играч BlackBerry и AWS заявиха, че са разработили базирана на облак софтуерна платформа, предназначена да помогне на производителите и доставчиците да стандартизират данните за превозните средства.