Американската верига Costco ограничи покупките на тоалетна хартия

Този път COVID паниката не е водещият фактор, макар че и той фигурира на общия фон

Американската верига Costco ограничи покупките на тоалетна хартия

Снимка: Twenty20

1364 ~ 2 мин. четене
Economic.bg Автор: Economic.bg

Costco отново поставя ограничения за покупки на тоалетна хартия, хартиени кърпи и почистващи препарати. Щамът Delta продължава да се разпространява по целия свят, като увеличава търсенето на тези артикули, пише CNN. Но това не е единствената причина, поради която американската верига натиска спирачка на продажбите. Магазинът също така има проблеми и с намирането на камиони, шофьори и транспортни контейнери, за да достави въпросните артикулите до своите обекти.

Факторите, които оказват натиск върху веригите на доставки и инфлацията, включват закъснения по пристанищата, недостиг на контейнери, прекъсвания заради COVID, недостиг на различни компоненти, суровини и съставки, натиск върху разходите за труд и недостиг на камиони и шофьори“, каза финансовият директор на Costco Ричард Галанти, говорейки пред инвеститорите след представянето на тримесечие резултати този четвъртък.

Миналата година Costco и други търговци на дребно имаха проблеми с поддържането на тези продукти в наличност поради паническото изкупуване от страна на клиентите. Производителите от своя страна също не успяха да смогнат на нарастващото търсене.

Въпреки очевидния натиск, произтичащ от новите случаи на коронавирус, Галанти фокусира вниманието си по-скоро върху проблемите с доставките. По думите му веригата е принудена да издърпа поръчки и да ги прави по-рано, отколкото иначе би.

Вместо да плаща за транспортирането на отделни контейнери от Азия в Северна Америка, Costco е наела три кораба, всеки с възможност да превозва между 800 и 1000 единици едновременно. Очакванията на компанията са с тях да може да прави около 10 пътувания през Тихия океан годишно.

Разходите за доставка оскъпяват някои стоки и добавят към други инфлационен натиск.

„С увеличението на цените на целулозата и хартиените изделия, някои артикули са поскъпнали с 4 до 8%“, каза Галанти. Пластмасовите изделия, като торбичките за боклук, чашите и чиниите за еднократна употреба са поскъпнали в диапазона от 5 до 11%. Нетрайните метални продукти, като алуминиево фолио и кутии за напитки, са в средно-едноцифрения диапазон.

Costco отчете малко по-добри от прогнозните печалби за четвъртото фискално тримесечие, което приключи на 29 август. Акциите му бяха малко по-високи в ранната търговия в петък, след доклада, а от началото на годината са нараснали с 20%.

Подкрепи Economic.bg