Американски стартъп даде заявка за производство на революционно уиски

Bespoken Spirits смята да използва технология, чрез която да стимулира отлежаването на уискито

Американски стартъп даде заявка за производство на революционно уиски

Снимка: Unsplash

3089 ~ 1 мин. четене

Cтapтъпът Веѕроkеn Ѕріrіtѕ твъpди, чe мoжe дa започне да произвежда уискито по революционен начин на база на нови научни решения. Базираната в Калифорния фирма използва патентована технология за бързо производство на персонализирано уиски, пише CNN. По-рано тази седмица компанията обяви, че е получила 2.6 млн. долара, с които да докаже на света твърдението си.

Дарението е направено от двама инвеститори – Търман Джон Роджър, американски учен, предприемач и „магнат“ в сферата на полупроводниците и бейзболната легенда, понастоящем бизнесмен Дерек Джитър.

Финaнcиpaнeтo e билo пpeдocтaвeнo oт двaмa инвecтитopи - Tъpмaн Джoн Poджъpc, aмepиĸaнcĸи yчeн, пpeдпpиeмaч и „мaгнaт‘ в cфepaтa нa пoлyпpoвoдницитe и бeйзбoлнaтa лeгeндa, пoнacтoящeм бизнecмeн Дepeĸ Джитъp.

Докато повечето уискита отлежават в дъбови бъчви по 30 и повече години, то от сайта на Bespoken Spirits става ясно, че компанията смята да използва технология, чрез която да стимулира отлежаването на уискито. Калифорнийската компания каза още, че по този начин за броени дни ще успеят да извлекат ключови елементи от дъбовите бъчви, които подобряват аромата, цвета и вкуса на уискито.

Освен това Bespoken Spirits обяви, че ще предлага персонализирани уискита. Любителите на напитката ще могат сами да определят съотношението на различните вкусови характеристики на уискито спрямо своите предпочитания. Стартъпът също така твърди, че с новата технология ще избегне и така нареченият „ангелски дял“ – около 10% загуба от уискито, което се изпарява и поема от самите бъчви при отлежаването.

Въпреки добрите отзиви по адрес на компанията, Bespoken ще трябва да измине дълъг път, за да спечели признанието на консервативните традиционалисти в бранша. Джон Доувър, критик и ценител на качественото уиски, споделя, че не може да вини хората, които искат да въведат иновации в света на вековната напитка. Той обаче допълва, че „сдържа нападките си по адрес на тези производители, които гледат на творческия процес около производството само като на лесен начин са спечелят пари“.

 

Подкрепи Economic.bg