АПИ ще инвестира близо 7 млрд. лв. в пътища в Северна България през следващите години
Подготвя се стартът на строителството от Боаза до Русе – Велико Търново

~ 2 мин.
Близо 7 млрд. лв. ще се инвестират в пътната инфраструктура на Северна България през следващите години. Това съобщи председателят на Управителния съвет на Агенция „Пътна инфраструктура“ (АПИ) Георги Терзийски на форума „Приоритетна свързаност на Северна България“ в Русе.
В момента се работи по стартирането на строителството на 134-километровия участък от Боаза до връзката с пътя Русе–Велико Търново, за които правителството отпусна през декември 2018 г. 1.3 млрд. лв.
„Графикът, който сме разработили предвижда до края на април да стартира изграждането на още два участъка от общо 6, на които е разделено цялото трасе. Това са отсечките - от Боаза до пътен възел „Дерманци“ и от пътен възел „Каленик“ до връзката с път II-35 Плевен-Ловеч. Техническото проектиране на участъци 4, 5 и 6, които са между пътя Плевен-Ловеч и Русе-Велико Търново, ще бъде изпълнено през 2019 г., а изграждането им ще започне през 2020 г.“, уточни инж. Терзиев. По негови думи целта е строителството на 134-километровия участък да приключи до 2023 г.
Предвидено е през есента, с половин година по-рано от планираното, да завърши строителството на 10-километровия участък от Ябланица до Боаза.
Председателят на УС на АПИ посочи, че проектът за магистралата „Русе-Велико Търново“, която ще бъде с дължина 133 км, все още е в плен на съдебните процедури. На 30 ноември 2018 г. ВАС отхвърли внесените жалби по решението за ОВОС, но на 30 януари постъпи касационна жалба, като в законоустановения срок АПИ е депозирала отговор пред 5-членния състав на ВАС.
„Очакваме решението на съда и в зависимост от него имаме готовност тази година да стартираме търгове за 75 км от трасето на магистралата на индикативна стойност 670 млн. лв. без ДДС. Това са участъците Русе–Бяла и обходът на Бяла“, съобщи Терзийски.