Apple купува нова компания на всеки две-три седмици
Това каза Тим Кук в интервю

© ECONOMIC.BG / БТА
~ 1 мин.
Apple купува нова компания средно на всеки две-три седмици. Така само за последните шест месеца гигантът е добавил към портфолиото си между 20 и 25 организации. За повечето от тях не се разчува особено, но сделките са свързани най-често с придобиването на талант или интелектуална собственост. Това стана ясно от думите на главния изпълнителен директор на гиганта Тим Кук, който даде интервю за CNBC.
Сред тези около 20 придобивания от ноември насам например е това на Platoon – компания, работеща директно с музиканти за продуциране разпространение на творчеството им. През март Apple съобщи, че е инвестирала и в стартъпа Stamplay за разработка на приложения и интерфейс. За поне 14 от придобиванията на Apple обаче няма информация.
Предвид пазарната капитализация на технологичния гигант от близо 960 млрд. долара, повечето придобивания изглеждат твърде малки. Вероятно това е и една от причините те да не бъдат разгласявани.
Сред тези, за които все пак има информация, се отличават играчи в сферата на машинното обучение (Laserlike), гласовите приложения (PullString), дигитален маркетинг (DataTiger).
За разлика от други технологични гиганти като IBM, която похарчи 34 млрд. долара за Red Hat, или SAP, дала 8 млрд. долара за Qualtrics, Apple исторически погледнато не залага на големи сделки.
Сред големите придобивания на Apple са например това на Shazam за 400 млн. долара през 2017 г. и на Beats за 3 млрд. долара през 2014 г. Сливанията придобивания от такъв мащаб обаче са малко, пише Business Insider.