Apple маха Twitter от магазина си с приложения, твърди Мъск
Собственикът на социалната мрежа твърди също, че производителят на iPhone е спрял рекламата в платформата
Илон Мъск обвини Apple Inc, че заплашва да махне Twitter Inc от своя магазин за приложения, без да казва защо. Собственикът на социалната мрежа написа поредица от туитове, в които казва още, че производителят на iPhone е спрял да рекламира в платформата.
Милиардерът, главен изпълнителен директор на Twitter и Tesla, обвини Apple, че оказва натиск върху Twitter относно изискванията за модериране на съдържанието.
Действието, което не е потвърдено от Apple, не би било необичайно, тъй като компанията рутинно прилага правилата си и премахва приложения, както се случи с Gab и Parler. Социалната мрежа, която е популярна сред консерваторите в САЩ, беше възстановен от Apple през 2021 г., след като приложението актуализира съдържанието и практиките си за модериране, казаха компаниите тогава.
Apple почти спря да рекламира в Twitter. Мразят ли свободата на словото в Америка?“, написа Мъск, който направи Twitter частен в сделка за 44 милиарда долара миналия месец.
По-късно той тагна Twitter акаунта на главния изпълнителен директор на Apple Тим Кук в друг туит, питайки „Какво става тук?“
Apple не отговори веднага на исканията за коментар от Reuters.
Не ми e ясно колко далеч в хранителната верига на Apple е стигнала тази идея вътрешно, а без да знам това, не е ясно колко сериозно да приемам нещо от това“, каза Рандъл Пикър, професор в Чикагския университет по право Училище.
Най-ценната фирма в света е похарчила около 131 600 долара за реклами в Twitter между 10 и 16 ноември, което е спад от 220 800 долара спрямо периода 16 – 22 октомври, седмицата преди Мъск да приключи сделката за Twitter, според фирмата за измерване на реклами Pathmatics.
През първото тримесечие на 2022 г. Apple беше най-големият рекламодател в Twitter, като похарчи 48 милиона долара и представляваше повече от 4% от общите приходи за периода, съобщи Washington Post, цитирайки вътрешен документ в Twitter.
Twitter не отговори веднага на искането на Reuters за коментар по доклада.
„Отиваме на война“
Сред списъка с оплаквания, публикувани от Мъск, беше и 30- процентната такса, която Apple начислява на разработчиците на софтуер за покупки в приложенията. Мъск публикува меме, в което се предполага, че е готов „да влезе във война“ с Apple, вместо да плаща комисионната.
Таксата предизвика критики и съдебни дела от компании като Epic Games, създателят на Fortnite, като същевременно привлече вниманието на регулаторите в световен мащаб.
Комисията може да натежи върху опитите на Мъск да увеличи приходите от абонаменти в Twitter, отчасти за да компенсира изтичането на рекламодатели поради проблеми с модерирането на съдържанието.
Компании – от General Mills Inc до производителя на луксозни автомобили Audi of America – спряха или поставиха на пауза рекламите в Twitter след придобиването, а Мъск каза по-рано този месец, че компанията е забелязала „огромен“ спад в приходите.
Продажбите на реклами представляват около 90% от приходите на Twitter.
Самоопределящият се като абсолютист по отношение на свободата на словото, чиято компания през последните няколко дни възстанови няколко акаунта в Twitter, включително този на бившия президент на САЩ Доналд Тръмп, обвини активистки групи за натиск върху рекламодателите.