Apple показа суперскъпите си очила за виртуална реалност
Vision Pro AR обаче ще струват три първи повече най-скъпото устройство на Meta
Apple в понеделник представи скъпи очила с добавена реалност, наречени Vision Pro. Това е най-рисковият залог за технологичната компания от представянето на iPhone преди повече от десетилетие, нахлувайки на пазар, доминиран сега от Meta, пише Reuters.
На годишната си конференция за разработчици Apple представи и набор от нови продукти и функции, включително 15-инчов MacBook Air, мощен чип, наречен M2 Ultra и подобрения в софтуера на iOS.
Продажбите на Vision Pro ще започнат от 3499 долара, повече от три пъти цената на най-скъпите очила в линията на Meta от устройства за смесена и виртуална реалност.
Очилата ще тестват пазар, претъпкан с устройства, които все още не са спечелили популярност сред потребителите, и ще го поставят в пряка конкуренция със собственика на Facebook след години на сблъсъци между двете компании по въпроси като поверителността на потребителите и контрола върху платформите за разработчици.
Apple подчерта новите функции за добавена реалност на очилата, както и спортните и развлекателни партньорства, които ще предложат. Устройството ще използва нов чип, наречен R1, който ще обработва информацията от сензорите за по-малко време от мигването на окото, каза Apple.
Но съобщенията не успяха да развълнуват Уолстрийт, който повиши акциите на Apple до рекордно високо ниво преди старта. Но акциите останаха до голяма степен непроменени в следпазарната търговия.
Богатите, ранните потребители на технологиите ще купят Vision Pro на тълпи, но има още години преди иглата за гигантската Apple да се премести“, каза Дейвид Ролф, главен инвестиционен директор на Wedgewood Partners, която притежава акциите на Apple от 2005 г.
Ролф каза, че все още няма масов пазар за очилате, но похвали технологичните възможности на продукта. „Apples Vision Pro ми напомня за много ранните дни на революцията на персоналните компютри. Отне много години на компютъра да се превърне в масов продукт. Същото е и с VisionPro.“
Потребителите на Vision Pro ще могат да избират съдържание вътре в очилата с очите си, да докосват пръстите си един с друг, за да щракнат и леко да прелистват, за да превъртат, като същевременно използват триизмерна камера и микрофонна система за заснемане на видеоклипове и снимки, които могат да бъдат гледани в 3D по-късно.
В своята най-забележителна визуална разлика спрямо очилата на Meta, устройството има и външен дисплей, който показва очите на потребителя на хората от външния свят.
Външният екран потъмнява, когато потребителят е напълно потопен във виртуален свят. Когато човек се приближи до потребител, който е в пълен виртуален режим, очилате ще покажат както потребителя, така и външния човек един на друг, което напредък в разширената реалност спрямо устройствата на Meta, които показват по-основна видео емисия от външния свят.
Това е първият продукт на Apple, който разглеждате, а не през него“, каза изпълнителният директор на Apple Тим Кук.
очилате на Apple ще бъдат достъпни в началото на следващата година в САЩ, като в други страни ще бъдат достъпни по-късно през 2024 г.
Глава до глава
Инвеститорите ще искат да знаят припокриването между гледната точка на Apple за пазара на виртуална реалност и тази на Meta, която в момента контролира почти 80% от пазара на AR/VR устройства, според фирмата за пазарни проучвания IDC.
Главният изпълнителен директор на Meta Марк Зукърбърг очерта своята визия за използване на очила за потапяне във и извън метавселената, където хората могат да се срещат виртуално, за да работят, играят и харчат. Ръководителите на Apple избягват този термин.
Основната разлика за мен е, че Зукърбърг се опитва да създаде виртуален свят, в който иска да бъдем, и ми се струва, че Apple иска да ни държи все още закотвени в нашия свят и просто да го разшири“, каза Каролина Миланези, анализатор в Creative Strategies.
В допълнение към Meta, южнокорейската Sony Group Corp и притежаваният от ByteDance Pico също произвеждат устройства за виртуална реалност.
IDC каза, че всички тези компании са продали общо 8.8 милиона очила миналата година.
Apple каза, че работи с Adobe и Microsoft, за да постави своите приложения в новите очила, както и с Unity – технологична компания, която работи с разработчиците на игри. Акциите на Unity скочиха със 17% след съобщението.
Услугата за стрийминг Disney+ на Walt Disney ще бъде достъпна на Vision Pro, както и колекцията от филми и телевизионни предавания от Apple TV+.
Apple показа и как очилате могат да се използват с тракпад и клавиатура, за да работят като традиционен компютър с множество дисплеи.
Vision Pro има два часа употреба с външна батерия, която Apple каза, че ще намали тежестта върху главата на потребителя. Устройството обаче трябва да бъде включено в електрическата мрежа или към батерията и не може да се използва самостоятелно.
Най-доброто устройство за смесена реалност Quest Pro на Meta, което съчетава виртуалната реалност с видео емисиите от реалния свят, предлага около два часа живот на батерията директно на очилате, без външна батерия. Meta предлага и приложения на Microsoft на своите устройства Quest.
Apple не направи големи съобщения за генеративни AI продукти, подобни на ChatGPT или търсачката на Google Bard, но тихо анонсира няколко по-малки функции с AI, като преписи на живо на гласови съобщения.
Той представи нова версия на Mac Pro – най-производителният настолен компютър с чип M2 Ultra, проектиран от компанията.
До понеделник Mac Pro беше последният компютър в гамата на Apple, който все още използваше чип Intel.
Intel падна с 4.6%, след като Apple се отказа да използва чиповете в най-мощния си настолен компютър.