Австралия произведе последната си кола днес
С това се слага край на 70-години емблематична индустрия в страната и вече всички коли ще са внос

© ECONOMIC.BG / Holden
~ 2 мин.
Последното моторно превозно средство, направено от в завода на General Motors Holden в Австралия днес слезе от производствената линия. С това се приключват десетилетия на производство на автомобили в страната, съобщава CNN.
Червеният седан Commodore, произведен в завода в южния град Аделаид, слага края на близо 70 години производство на автомобили в Holden. За Австралия като цяло този момент бележи залеза на емблеаматична индустрия.
След затварянето на последното местно предприятие Holden, всички автомобили, закупени в страната, ще бъдат внос от чужбина.
Австралия е изправена пред "токсична комбинация" от проблеми, което "просто означава, че няма икономически смисъл да се произвеждат коли", заяви Михаел Мол, професор по международен бизнес, който е изучавал автомобилната индустрия в страната.
Сравнително малкият местен пазар и отдалеченото местоположение, съчетани с възхода на по-евтините производствени мощности в Азия, оставиха автомобилните компании с малък избор, според Мол, който ръководи отдела за стратегическо управление и глобализация в Копенхагенската бизнес школа.
Червеният седан Commodore, произведен в завода в южния град Аделаид, слага края на близо 70 години производство на автомобили в Holden. За Австралия като цяло този момент бележи залеза на емблеаматична индустрия.
След затварянето на последното местно предприятие Holden, всички автомобили, закупени в страната, ще бъдат внос от чужбина.
Австралия е изправена пред "токсична комбинация" от проблеми, което "просто означава, че няма икономически смисъл да се произвеждат коли", заяви Михаел Мол, професор по международен бизнес, който е изучавал автомобилната индустрия в страната.
Сравнително малкият местен пазар и отдалеченото местоположение, съчетани с възхода на по-евтините производствени мощности в Азия, оставиха автомобилните компании с малък избор, според Мол, който ръководи отдела за стратегическо управление и глобализация в Копенхагенската бизнес школа.
Ford беше първата автомобилна компания, която реши да се откаже от производство тук, обявявайки през май 2013 г., че затваря австралийските си заводи. GM последва примера седем месеца по-късно, а Toyota се включи последна през февруари 2014 г. Оттогава насам индустрията е изчерпана, което повдига въпроси за бъдещето на австралийското производство като цяло.
GM подчерта в петък, че Holden ще поддържа около 1000 служители в Австралия, включително около 350 в проектирането и инженеринга. Но това са само минимална част от хилядите производствени работни места, изтрити от колапса на местната автомобилна индустрия.
GM подчерта в петък, че Holden ще поддържа около 1000 служители в Австралия, включително около 350 в проектирането и инженеринга. Но това са само минимална част от хилядите производствени работни места, изтрити от колапса на местната автомобилна индустрия.
Проблемът е, че австралийските купувачи на коли не са склонни да плащат премия за превозни средства с марката "Произведено в Австралия", казва Мол.