България е 42-ра желана дестинация за търговските вериги

Страната ни е класирана сред държави като Катар, Кувейт и Естония.

България е 42-ра желана дестинация за търговските вериги
3674 ~ 2 мин. четене
Автор: Ивайла Раденкова

България заема 42-ро място в класацията на консултантската компания CBRE за най-желаните дестинации за експанзия на глобалните търговци през 2015г.

В сравнение с миналата година, когато само 3% от анкетираните търговци са посочили, че се интересуват от експанзия в страната ни и ни нарежда на 46-то място в класацията.

Тази година само 4 на сто от анкетираните от компанията търговци вериги са заявили, че планират експанзия в страната ни.

Най-желаната дестинация за разширение на глобалните търговски вериги за втора поредна година е Германия.  40 на сто от анкетираните търговци планират да отворят нов магазин в Германия през следващата година.

Втора позиция в класацията заема Великобритания (33%), а трета е Франция (31%).  Германия е предпочитана от търговците заради възможността им за достъп до 30 големи града с голяма покупателна способност. Въпреки засиления интерес на наемните нива на търговските площи остават сравнително стабилни или отбелязват много слаб растеж.

Франция се доближава до Великобритания, привлича компаниите заради зрелия си пазар и успешните си търговски центрове. Най-предпочитан за навлизане на френския пазар си остава Париж. Промените в работното време на търговците през неделя и създаването на зони за международен туризъм, където магазините ще работят целогодишно и в неделите, прави страната още по-привлекателна.

Несигурните перспективи пред икономическия растеж и нарастващите разходи на търговците са основните предизвикателства пред плановете им за експанзия. 47 на сто от анкетираните отбелязват, че това са основните им опасения за тази година.

Най-активни на глобалния пазар за търговците от Германия, САЩ и Великобритания . По 16% от веригите от тези страни планират разширените на бизнеса в чужбина. След тях се нареждат италианските вериги с 11%. Европейските вериги предпочитат да се разширяват от Европа, докато американци са насочили усилията към азиатския пазар и особено Япония, Китай и Хонконг.

От търговците, избрали Европа за разширяването си, 21% планират да открият до 5 магазина през 2015г. и само 9% - над 40 магазина.

Коментари: 0