Избират 150-те най-влиятелни българи в социалните мрежи

От 16 март до 5 април всеки ще има възможност да номинира своя фаворит на специален сайт на проекта

Избират 150-те най-влиятелни българи в социалните мрежи
3980 ~ 2 мин. четене

„Топ 150 на най-влиятелни българи в социалните мрежи” ще определи хората, които са най-следени в социалните мрежи Facebook, Twitter и Instagram и чиито публикации са най-интересни, събират най-много харесвания, споделяния и коментари от реални профили. Проектът на на Дарик радио и "Виваком".

От  16 март до 5 април всеки ще има възможност да номинира своя фаворит на специален сайт на проекта.

Организаторите предвиждат фокусиране върху няколко сфери за номинации: Медии и реклама, Бизнес и предприемачество, Технологии, Общество, Култура и изкуство, Спорт.

За всяка от тях ще отговаря професионално жури – съответно Събина Панайотова (политолог, богър и организатор на TEDxWomen в България ), Петър Ганев (старши икономист в Института за пазарна икономика ), Никола Балов (популярен блогър в сферата на технологиите), Първан Симеонов (директор на Gallup International), Гергана Мудова Гати (основател на фондация „МУСИЗ“) и Камен Алипиев (спортен журналист). Част от журито ще бъдат и представителите на Дарик радио в лицето на програмния директор Константин Вълков и Веселка Вуткова, директор „Корпоративни комуникации“ във VIVACOM.

Екипът на проекта „Топ 150 на най-влиятелни българи в социалните мрежи” ще работи с няколко световно утвърдени софтуерни системи, които позволяват дълбоко и многопластово измерване на влиянието в социалните мрежи по редица параметри: колко активен е даден човек в социалните мрежи; създава ли собствено съдържание или споделя друго; как и по колко пъти е споделян от други ползватели; колко отговори генерират постовете му; какъв тип ползватели са хората, които му отговарят или споделят постовете му. Резултатите ще се формират чрез индексиране от 1 до 100 по съответния критерий.

Проектът ще селектира по 50 най-влиятелни българи във всяка една от трите социални мрежи Facebook, Twitter и Instagram. Така ще се състави финалният ТОП 150, който ще бъде представен в края на април.

Проектът „Топ 150 на най-влиятелните българи в социалните мрежи” ще включи атрактивни участия в ефира на Дарик радио на анализатори, статистици, изследователи, психолози, университетски преподаватели, технологогични експерти, които ще коментират резултатите от първото по рода си проучване. Ще бъдат представени и онези, които са класирани на челните места, за да споделят как използват социалните мрежи, какво постигат чрез присъствието си там, как управляват влиянието си.

Коментари: 0