Българската автоиндустрия на страниците на Financial Times
Изданието не пропуска и проблемната инфраструктура у нас

Международният бизнес всекидневник Financial Times отдели специално внимание на българската автоиндустрия в свое специално приложение, посветено на инвестициите в България. Все по-бурно развиващият се сектор привлича редица инвеститори.
Financial Times цитира данни от изследване на Аутомотив Клъстер България (ACB) и Colliers и подчертава, че в страната ни се произвеждат компоненти за над 20 автомобилни марки. Цитирани са източници от Министерството на икономиката, според които производството в автомобилната индустрия е един от приоритетните високотехнологични сектори в страната за привличане на чужди инвестиции.
Британският всекидневник изтъква и други факти, с които обосновава интереса си към автомобилната индустрия в България. Дори с едва 1% от заетите, този сектор допринася за над 3% от брутния вътрешен продукт.
"Производителността в автомобилната индустрия е четири пъти по-висока от средната в страната", споделя пред Financial Times арх. Любомир Станиславов, изпълнителен директор на ACB. Изданието разказва за двете най-големи зони в страната (край София и Пловдив), в които са изградени производствени площи, но обръща внимание и на все още проблемната инфраструктурата и липсата на завод за производство на цели автомобили.
Сред положителните примери у нас, които изданието посочва, са Sensata Technologies, канадската Magna Powertrain (членове на Аутомотив Клъстер България) и шведско-швейцарската ABB. Само за последните 12 месеца в пловдивската Trakia Economic Zone пет нови завода за автомобилни части са отворили врати.
FT не пропуска и обратната посока за прехвърляне на ноу-хау – български компании, които изнасят производството си в страни от Западна Европа, с цел по-голяма близост до клиентите си. Сред тях има такива, които вече обмислят разширяване и инвестиции в родината си.