Банките са инвестирали $1 трлн. за дигитализацията си
Но така и не постигат очаквания ръст на клиенти и приходи

~ 2 мин.
Банките по света са инвестирали през последните три години общо 1 трлн. долара за подобряване на технологиите си, но все още не са постигнали очакваното увеличение на приходите. Това сочи доклад на Accenture, публикуван в четвъртък и цитиран от Reuters.
Консултантската компания е анализирала над 160 от най-големите търговски и потребителски банки в 21 страни, за да определи тези, които бележат най-голям напредък в технологиите, постигайки по-добри финансови резултати.
Банките, които са най-напреднали в областта на цифровите технологии, се оказват най-печеливши и най-високо оценени. По-високата рентабилност обаче се дължи на намаляването на разходите, а не на ръста на приходите, сочи докладът.
Надеждата на банките бе, че чрез създаването на по-добри дигитални продукти и преживяване за клиентите те биха могли да постигнат същия бърз ръст на потребители и приходи, както новите технологични конкуренти и компании, навлизащи на финансовия пазар. „Да имаш добро предлагане на дигитални продукти не е достатъчно, за да привлечеш клиентите“, обяснява Алан Макинтайър, старши изпълнителен директор на Accenture.
Традиционните банки продължават да отделят огромни средства за модернизиране на старите си технологични системи и пускането на повече дигитални услуги за клиентите. Те всячески се опитват да отговорят на по-високите очаквания на потребителите, които вече са свикнали да използват иновативните решения на технологичните компании и новите играчи на финансовия пазар.
Преминаването към цифрови решения вероятно ще намали доходите на банките от такси. Препоръката на доклада е те да се съсредоточат към увеличаване на приходите по поемането на рискове, свързани с управлението на баланса по лихвения процент и кредитите например, или чрез от нетрадиционни сфери на дейност.
Консултантската компания е анализирала над 160 от най-големите търговски и потребителски банки в 21 страни, за да определи тези, които бележат най-голям напредък в технологиите, постигайки по-добри финансови резултати.
Банките, които са най-напреднали в областта на цифровите технологии, се оказват най-печеливши и най-високо оценени. По-високата рентабилност обаче се дължи на намаляването на разходите, а не на ръста на приходите, сочи докладът.
Надеждата на банките бе, че чрез създаването на по-добри дигитални продукти и преживяване за клиентите те биха могли да постигнат същия бърз ръст на потребители и приходи, както новите технологични конкуренти и компании, навлизащи на финансовия пазар. „Да имаш добро предлагане на дигитални продукти не е достатъчно, за да привлечеш клиентите“, обяснява Алан Макинтайър, старши изпълнителен директор на Accenture.
Традиционните банки продължават да отделят огромни средства за модернизиране на старите си технологични системи и пускането на повече дигитални услуги за клиентите. Те всячески се опитват да отговорят на по-високите очаквания на потребителите, които вече са свикнали да използват иновативните решения на технологичните компании и новите играчи на финансовия пазар.
Преминаването към цифрови решения вероятно ще намали доходите на банките от такси. Препоръката на доклада е те да се съсредоточат към увеличаване на приходите по поемането на рискове, свързани с управлението на баланса по лихвения процент и кредитите например, или чрез от нетрадиционни сфери на дейност.